مهدی مودی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه این طرح به صورت آزمایشی در استان های مازنداران و خراسان شمالی اجرایی می شود، اظهار داشت: ثبت نام این طرح از اول تیرماه در شهرستان های بجنورد، شیروان و اسفراین آغاز شده است.
وی گفت: در طرح سوادآموزی ویژه بانوان در بجنورد 80 سوادآموز و شیروان و اسفراین هر کدام 60 نفر سوادآموز در 29 کلاس درس زیر نظر 29 معلم زیر پوشش برنامه های آموزشی قرار خواهند گرفت.
مودی با اشاره به اینکه این طرح خاص دوره سوادآموزی است افزود: سرانه سوادآموزی در اجرای این طرح در مقایسه با سرانه های دیگر 20 درصد بالاتر است.
معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی بر تحکیم بنیان خانواده و استفاده از ظرفیت های زنان و توانمند سازی آنان تاکید کرد و گفت: توانمند سازی زنان می تواند راهکاری اصولی برای توسعه پایدار و کاهش مشکلات اقتصادی خانواده باشد.
مودی حرکت براساس نیاز بانوان، کاربردی کردن آموزش برای خانم ها و تعمیم یادگیری را از جمله اهداف اجرای این طرح ذکر کرد.
بر اساس نتایج سرشماری سال 95 در گروه سنی 49-10 سال، 508 هزار و 946 نفر از جمعیت این استان معادل 92.85 درصد باسواد هستند.
میزان باسوادی افراد گروه سنی بالاتر از 6 سال در این استان از میانگین کشوری 4.3 درصد عقب تر است.
خراسان شمالی در شاخص باسوادی افراد بالای 6 سال در جایگاه 24 ام در میان استان های کشور قرار دارد، با وجود اقدامات خوب و تلاش های زیادی که انجام شده، هنوز هم در این استان بیسواد وجود دارد.
7186/3007/6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.