روح الله براتیان روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: تالار بین المللی مذاکرات سرمایه گذاری روزهای 28 و 29 ماه جاری در هتل داریوش بجنور برگزار می شود و در آن شهرداران سراسر کشور و سرمایه گذاران از چند کشور خارجی حضور خواهند داشت.
وی با بیان اینکه بیش از 30 فرصت سرمایه گذاری این هفته در تالار سرمایه گذاری به بخش خصوصی معرفی می شود افزود: بجنورد ظرفیت ها و امکانات ویژه ای برای سرمایه گذاری دارد که به یقین می تواند مورد توجه و رغبت بخش خصوصی قرار گیرد.
وی با اشاره به حضور شرکت هایی از پنج کشور خارجی در ماه جاری اظهار داشت: در این سفر 40 تفاهم نامه با سرمایه گذاران مختلف منعقد شد و شرکت های خارجی نیز از وجود فرصت های مناسب برای سرمایه گذاری در بجنورد ابراز رضایت کردند.
شهردار بجنورد، هم مرز بودن خراسان شمالی با کشور ترکمنستان را از مزیت های سرمایه گذاری در این خطه از کشور عنوان کرد و گفت: هم مرز بودن می تواند استان را به 13 کشور سی. آی. اس متصل کند علاوه بر آن، قرار گرفتن بجنورد در دو کریدور بین المللی می تواند مزیت خوبی برای توسعه ترانزیت باشد.

* نقشه جامع سرمایه گذاری استان در اختیار سرمایه گذاران قرار گیرد
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار خراسان شمالی گفت:با توجه به این که بجنورد ۲۸ و ۲۹ تیرماه میزبان سرمایه گذاران در حوزه عمران شهری با حضور شرکت های داخلی و خارجی است، لذا باید نقشه جامع سرمایه گذاری استان در اختیار این سرمایه گذاران قرار گیرد.
مجید پورعیسی اظهار داشت: نقشه جامع سرمایه گذاری استان باید تبدیل به بسته سرمایه گذاری شود تا سرمایه گذاران بتوانند با فرصت های سرمایه گذاری به تفکیک در حوزه های صنعت، خدمات و کشاورزی آشنا شوند.
وی افزود: در شهرستان های استان نیز باید فرصت های سرمایه گذاری توسط فرمانداران احصاء شود و در اختیار شهرداران قرار گیرد زیرا ارائه بسته های سرمایه گذاری می تواند کمک قابل توجهی به حضور جدی تر سرمایه گذار داشته باشد.
پورعیسی با تاکید بر این که در این همایش تلاش داریم تا ارتباط میان سرمایه گذاران داخلی با سرمایه گذاران خارجی بیشتر شود، تصریح کرد: این رویداد هم فرصتی مناسب برای معرفی قابلیت ها و مزیت های سرمایه گذاری استان به سرمایه گذاران خارجی و داخلی است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار خراسان شمالی با تاکید بر اهمیت نقش تبلیغات و رایزنی با بانک های عامل و مدیریت بخش خصوصی، بیان کرد: امیدواریم با برگزاری با شکوه این همایش بتوانیم اثر و نگاهی مثبت برای اطمینان بیشتر سرمایه گذاران خارجی در ادامه مراودات ایجاد کنیم.
7185/ 6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.