به گزارش ایرنا محمدعلی عباس زاده وحید روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران این استان از فرار بیمه ای به عنوان یک معضل شوم عنوان کرد و گفت: این مشکل در تمام کشور وجود دارد اما در این استان بیشتر نمود دارد.
وی علت این امر را نیز پایین بودن درآمد سرانه خانوار، مشکلات اقتصادی کارفرمایان و کمبود نقدینگی آنان، ضعیف بودن بخش صنعت، مطالبه گر نبودن کارگران در بحث بیمه از کارفرمایان، ضعف فرهنگی و نبود آگاهی و اطلاعات لازم در خصوص مزایای بیمه ای عنوان کرد.
وی گفت: برخی از کارفرمایان و کارگران پرداخت حق بیمه را هزینه می دانند و از بحث حمایتی و آینده نگری غافل هستند.
وی نیروی انسانی را مهم ترین سرمایه دانست و افزود: در این استان برخی از کارگران در شرایط سخت کار می کنند اما بیمه نیستند.

* تامین اجتماعی خراسان شمالی یکهزارو 200 میلیارد ریال طلب دارد
عباس زاده وحید با بیان اینکه این سازمان یکهزار و 200 میلیارد ریال طلب دارد اظهار داشت: این میزان بدهی کارفرمایان در مدت چند سال ایجاد شده است.
وی درباره راه کارهای قانونی برای دریافت این مطالبات گفت: بر اساس ماده 50 قانون تامین اجتماعی، سازمان تامین اجتماعی اجازه دارد نسبت به بازداشت اموال منقول و غیرمنقول بدهکاران اقدام کند اما رویکرد ما همکاری با کارفرماها، سازمان ها و دستگاه های اجرایی است و تاکنون تلاش شده است تا این اهرم قانونی مورد استفاده قرار نگیرد.
وی با بیان اینکه طبق قانون تامین اجتماعی می تواند اموال این کارفرمایان و دستگاه های اجرایی را توقیف کند افزود: تلاش خواهیم کرد تا با تعامل این طلب را وصول کنیم در غیر این صورت قانونی عمل خواهیم کرد.
وی تصریح کرد: اگر نتوانیم مطالبات تامین اجتماعی از کارفرمایان را دریافت کنیم قطعا در درآمد سازمان تاثیر نامطلوب خواهد داشت.
عباس زاده وحید جمعیت بیمه شدگان تامین اجتماعی در استان را بیش از ١١٠ هزار نفر اعلام کرد و گفت: هم اکنون 14 هزار و ٧٠٠ بازنشسته و مستمری بگیر در استان از خدمات تامین اجتماعی بهره مند هستند.
وی به ١٨ نوع خدمات بیمه ای سازمان تامین اجتماعی اشاره کرد و افزود: ارائه خدمات مستمری و درمانی در تعهدات اصلی سازمان تامین اجتماعی قرار دارد.
عباس زاده وحید از رضایتمندی بالای بیمه شدگان استان از خدمات بیمه ای و درمانی سازمان تامین اجتماعی خبر داد و اظهار داشت: این سازمان در ارائه خدمات با کیفیت و مطلوب به بیمه شدگان از شعار به مرحله عمل وارد شده است.
وی اظهار داشت: امروز سازمان تامین اجتماعی افتخار می کند که به بیش از ٥٠ درصد جمعیت کشور خدمات درمانی و بیمه ای ارائه می دهد.
عباس زاده وحید به گستردگی، پیچیدگی و تنوع خدمات بیمه ای سازمان تامین اجتماعی اشاره کرد و گفت: این سازمان باحجم زیادی از مخاطبان در اقشار مختلف جامعه روبرو است.
وی افزود: برهمین اساس جلب رضایتمندی بالای ارباب رجوعان و مخاطبان از اهدف اصلی سازمان تامین اجتماعی است.
مدیرکل سازمان تامین اجتماعی خراسان‌شمالی از طلاق صوری نیز به عنوان چالش ذکر کرد و گفت: طلاق صوری تهدیدی جدی برای آینده تامین اجتماعی محسوب می شود،
وی اظهار داشت: این مهم سبب شده تا برخی از افراد سودجو با انجام طلاق صوری بتوانند دوباره از حقوق پدر خود برای گذران زندگی استفاده کنند.
عباس زاده افزود: هم اکنون حدود 20 نفر در قالب این طرح حقوق پدر خود را ماهیانه دریافت می‌کنند و با وجود اینکه براساس شواهد می دانیم طلاق به صورت صوری انجام شده است.

* 60 تخت به بیمارستان تامین اجتماعی بجنورد افزوده می شود
مدیر درمان تامین اجتماعی خراسان شمالی گفت: 60 تخت به بیمارستان ثامن الائمه (ع) بجنورد در راستای اجرای طرح هتلینگ افزوده می شود که تعداد تخت های این مرکز درمانی از 100 تخت به 160 تخت ارتقا می یابد.
جلال جهان نیا اظهار داشت: بیمارستان ثامن الائمه (ع) بجنورد عمومی است که تخصص های محدودی نیز دارد، طرح هتلینگ در بخش های زنان و اطفال اجرا شده و در سایر بخش ها نیز در حال اجرا است.
وی افزود: بخش آی سی یو نیز بزودی به بهره برداری می رسد و مجوز ساخت درمانگاه تخصصی بیمارستان تامین اجتماعی بجنورد نیز گرفته شده است.
وی با بیان اینکه در شهرستان های شیروان و اسفراین هر کدام یک درمانگاه تخصصی و در شهرستان های گرمه و جاجرم نیز یک درمانگاه وجود دارد گفت: شهرستان مانه و سملقان، فاروج و راز و جرگلان فاقد درمانگاه هستند.
این مسئول درمانی استان خراسان شمالی گفت: در سال گذشته یکهزار و 100 میلیارد ریال اعتبار برای درمان مستقیم و غیرمستقیم از سوی این سازمان برای بیمه شده ها هزینه شد.
وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه بخش درمان تامین اجتماعی استان 527 ردیف سازمانی نیرو دارد گفت: هم اکنون تنها 427 نفر مشغول به کار هستند و برای جذب 100 نفر نیرو در تلاش هستیم.
وی اظهار داشت: برای سال جاری مجوز تامین نیرو گرفته شده است و امید وار هستیم بخشی از کمبود نیروی این سازمان برطرف شود.
خراسان شمالی 863 هزار نفر جمعیت دارد.
71 درصد جمعیت شهری و 37 درصد جمعیت روستایی این استان زیر پوشش تامین اجتماعی هستند.
3007/6042/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.