به گزارش ایرنا و به نقل از روابط عمومی استانداری، محمود ثمینی روز سه شنبه در نشست صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی استان گفت: فعالیت های محتوایی مرتبط با موضوع عفاف و حجاب باید هنرمندانه و هوشمندانه باشد.
وی اظهار داشت:با توجه به این که بخش عمده ای از تربیت و کنترل فرزندان علاوه بر خانواده و اجتماع توسط صدا و سیما به عنوان دانشگاه ملی انجام می گیرد بنابراین نقش این دستگاه اجرایی در تولید محتوای مناسب بسیار موثر است.
وی مطرح کرد: با توجه به برخی تبلیغات ها علیه حجاب اسلامی در فضای مجازی باید سازمان تبلیغات اسلامی در این حوزه دخالت مستقیم داشته باشد و از ظرفیت فضای مجازی به بهترین شکل ممکن برای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب بهره مند شود.
ثمینی ادامه داد: دستگاه های اجرایی استان باید بهره مندی از ظرفیت سازمان های مردم نهاد و تمامی امکانات شنیداری، گفتاری و نوشتاری خود در راستای تبلیغات و فضاسازی محیطی مرتبط با موضوع عفاف و حجاب اهتمام لازم را داشته باشند و تاکید می کنم این برنامه ها نباید تنها به هفته عفاف و حجاب معطوف باشد بلکه باید در طول سال هم اجرایی شود.
سرپرست معاونت سیاسی، اجتماعی و امنیتی استانداری خراسان شمالی در ادامه خطاب به دستگاه های اجرایی استان تاکید کرد: تنها به ارسال دستورعمل برنامه های تخصصی ابلاغی خود به ادارات شهرستانی و نهادهای زیر مجموعه اکتفا نکنید و پیگیر اجرایی شدن برنامه ها باشید و در راستای برگزاری اجتماع بزرگ مردمی عفاف و حجاب استان در 24 تیرماه حداکثر همکاری را با دفتر امور اجتماعی استانداری داشته باشید.
ثمینی با بیان این که موضوع عفاف و حجاب موضوعی همگانی است، تصریح کرد: بحث توسعه و تحکیم مبانی عفاف و حجاب ریشه معنوی و فرهنگی دارد و رعایت آن بخشی از حقوق شهروندی است و تنها به بانوان جامعه اختصاص نداشته و بلکه مردان نیز باید شرایط رفتاری و ظاهری خود را رعایت کنند.
6042/ 7185
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.