به گزارش ایرنا، آن روزها که آسمان هم عرصه پرتاب آتش و راکت ها شده بود، آسمانی ها چه بسیار تصویر رشادت هایی را شکار کردند که اجازه ندادند دشمن یک گام بر خاک این سرزمین پای گذارد.
رشادت و شهادت طلبی رزمندگان ما حتی خلبان های دشمن را بهت زده و انگشت به دهان کرده بود.
هشت سال دفاع مقدس، مملو از صحنه های رشادت و ایثارگری فرزندان شهادت طلبی است که تا پای جان بر سر اعتقادات و ارزش های خود ایستادند و نگذاشتند یک وجب از این خاک به دست دشمن افتد.
آن روزها، رشادت های رزمندگان دیدنی بود و شاید نگاه های اهل دل، که در آسمان شاهد جنگی نابرابر و ظالمانه بود، بتواند تصویری دیگر از آن را به رخ بکشاند.
اینها حرف های دل حسین بهزاد فر، خلبان بازنشسته خراسان شمالی است که سال های سال در دوران دفاع مقدس برای شناسایی و انتقال مجروحان پرواز داشته است.
بهزاد فر، در 23 سالگی وارد حرفه خلبانی شده و در بیش از 20 عملیات حضور داشته است.
این خلبان بازنشسته هوانیروز که حضور فعال در عملیات مرصاد و مبارزه با منافقان داشت به خبرنگار ایرنا گفت: رشادت های فرزندان ایران و بویژه خلبان های ما در دوران دفاع مقدس قابل مقایسه با نیروهای دشمن نبود زیرا آنها تجهیزات و امکانات بسیار بیشتری از ما داشتند و تا دندان مسلح بودند اما خیلی وقت ها جرئت نزدیک شدن نداشتند.
بهزادفر افزود: شهامت دلیرمردان ما حتی دشمن را انگشت به دهان کرده بود، خلبانان دشمن با تمام امکانات و تجهیزات جرئت نداشتند از فاصله نزدیک راکت پرتاب کنند و از فاصله های بسیار دور پرتاب و شلیک ها را انجام می دادند، اما ما یاد گرفته بودیم که تجهیزات را هدر ندهیم از این رو تا می توانستیم به دشمن نزدیک می شدیم تا پرتاب ها به هدف بخورد و تجهیزات هدر نرود.
وی تصریح کرد: دشمن راکت ها پرتاب می کرد بدون اینکه بداند که به هدف می خورد یا به کوه و بیابان اصابت می کند، اما ما تلاش داشتیم از کمترین امکانات بیشترین استفاده را بکنیم.
وی تصریح کرد: ما از بالا نظاره گر رشادت هایی بودیم که اکنون مایه غرور و دلگرمی ما شده است.
این خلبان دوره دفاع مقدس گفت: در دوران جنگ بیشتر برای شناسایی ها، پرواز داشتم، بالگرد شناسایی مکلف بود که اخبار و اطلاعات جمع آوری و در اختیار قرار دهد البته برخی وقت ها مجروح ها را جابه جا می کردم.
وی با بیان اینکه کار شناسایی، کار بسیار سختی است گفت: در شناسایی ها، باید تلاش کنی دیده نشوی، بدون اینکه دیده شوی باید به خط دشمن نزدیک شده و اخبار مناسب که برای عملیات ها به آن استناد می شود، به دست دوستان برسانی.
بهزادفر گفت: در آن بالا و وقتی در بالگرد هستی، در تیر رس دشمن قرار داری، سنگری نیست و در این شرایط و با سر و صدای بالگرد، باید خود را از دید رادارها و تیرهای دشمن پنهان کنی و این بسیار سخت بود.
این خلبان دوران دفاع مقدس گفت: در عملیات زیادی حضور داشتم، وقتی از آن بالا، صحنه های نبرد و جنگ را نگاه می کردم، همه چیز گواه می داد که ایران در جنگی بسیار نابرابر قرار گرفته است جنگی که اکنون مایه غرور و مباهات شده است.
وی افزود: تجهیزات عراق خیلی بیشتر از ما بود، با این وجود روحیه شهادت طلبانه بچه های ما، نقطه قوتمان بود.
این خلبان دوران دفاع مقدس در پاسخ به اینکه کدام عملیات برایش سخت تر بوده است گفت: یکی از سخت‌ترین عملیات که در آن پرواز داشتم، عملیات کربلای چهار بود، در این عملیات نیروهای ما به نوعی شکست را تحمل کردند اما خوشبختانه خیلی زود در کربلای پنج این شکست جبران شد و بر دشمن پیروز شدیم.
7185/ 6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.