علیرضا علیخانی دوشنبه درگفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: با صرف جویی که از سوی شهروندان انجام شد ه در سه روز پایان هفته گذشته و همچنین تا ساعت 13 روز شنبه هفته جاری هیچ گونه اعمال خاموشی به استان اعلام نشده است.
وی افزود: در همین مدت 10 درصد کاهش مصرف برق دراستان داشتیم که سبب شد نیاز به اجرای خاموشی ها نباشد.
وی با اشاره به اینکه پنج هزارمگاوات کمبود برق با خارج شدن 2 نیروگاه برق آبی کشور از مدار تولید به علت کاهش بارندگی ها در کشور داریم گفت: با تدابیر انجام شده از سوی دولت برای کاهش و تغییر ساعات کاری در برخی استان ها و مدیریت مصرف از سوی مردم، خاموشی ها به حداقل خواهد رسید.
وی از شهروندان خواست تا با مدیریت مصرف برق در ساعات پیک از بروز خاموشی های اجباری در فصل گرما در کشور و استان بکاهیم.
استاندارخراسان شمالی هم روز یکشنبه با ابلاغ بخشنامه ای به تمام دستگاه های اجرایی استان ساعت شروع کاری ادارات را از فردا سه شنبه تا پایان مردادماه، 6 صبح تا 13و 30 دقیقه اعلام کرد.
به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان شمالی با توجه به مصوبه هیات وزیران در باره تنظیم ساعت کاری ادارات با توجه به شرایط خاص آب و هوایی و لزوم مدیریت مصرف برق و با ابلاغ استاندار به تمام دستگاه های اجرایی، مراکز آموزشی و پژوهشی، بانک ها، شهرداری ها و نهادهای عمومی استان به استثنای مراکز درمانی وخدمات رسان، از 6 صبح تا 13 و 30 دقیقه تعیین شد.
محمدرضا صالحی استانداردر این ابلاغیه بر ضرورت صرفه جویی ادارات در مصرف برق را مورد تأکید کرده است.
خراسان شمالی 345 هزار مشترک برق دارد که 320مگاوات برق مصرف می کنند و بر اساس گزارش شرکت توزیع برق خراسان شمالی بیشترین پیک بار مصرفی این استان از آغاز فصل گرما تاهفته گذشته 239 مگاوات بوده است.
استان 863هزار نفری خراسان شمالی در شمال شرق کشور قرار دارد.
7189/ 6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.