حسین رضازاده دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا و با بیان اینکه این میزان پیله از 2 هزار و 860 جعبه تخم نوغان توزیعی میان متقاضیان استان برداشت شده است، افزود: به طور میانگین 42 کیلوگرم پیله تر از هر جعبه برداشت شده است.
وی با بیان اینکه نوغانداران استان پیله های ابریشم خود را کیلویی حدود 340 یا 350 هزار ریال به بازار عرضه کردند گفت: تعداد جعبه توزیع شده تخم نوغان در سال جاری نسبت به سال قبل(2 هزار و 550 جعبه) 12 درصد رشد داشته است.
رضا زاده افزود: توزیع 100 هزار اصله نهال توت اصلاح شده به صورت رایگان میان نوغانداران از جمله اقدامات انجام شده برای حمایت از این تولید کنندگان طی امسال بوده است.
مدیر امور طیور، زنبور عسل و کرم ابریشم سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: این استان جزو استان های ممتاز کشور و مستعد جهت نوغانداری است که در سال 96 از نظر تولید پیله رتبه چهارم را داشته که میانگین تولید به ازای هر جعبه رتبه نخست را به خود اختصاص داده است وکیفیت پیله های تولید شده دراین استان از بهترین پیله های تولید شده در کشور است.
رضازاده افزود: برنامه توسعه نوغانداری استان در راستای طرح های اقتصاد مقاومتی وبا هدف افزایش درآمد روستائیان وایجاد اشتغال برای جوانان تنظیم شده و این طرح با همکاری ونظر مساعد مسئولین وزارت جهاد کشاورزی، استانداری وفرمانداری های شهرستان های استان از سال 95شروع شده که با تحقق این برنامه شاهد رونق اقتصادی وتحولات چشمگیری در این بخش خواهیم بود.
بیش از 2هزار خانوار خراسان شمالی در امر پرورش کرم ابریشم مشغول فعالیت هستند.
7186 /6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.