به گزارش ایرنا و به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان، حمید فخرانی افزود: در بازرسی از منزل شکارچی متخلف و سابقه دار در شهر شیروان مقدار 10 کیلو گرم گوشت متعلق به یک راس قوچ وحشی به همراه یک اسلحه با دوربین حرفه ای ، مقادیری فشنگ و مهمات و یک قوطی اسپری (افشانه)کشف و ضبط شد.
وی افزود: همچنین در بازرسی منزل در روستای رباط نیز از منزل متخلف حدود 9 کیلو گرم گوشت کشف و ضبط گردید که پس از کارشناسی مشخص شد گوشت متعلق به دو راس حیوان(قوچ و میش وحشی ) است.
فخرانی در ادامه با اشاره به اینکه بر اساس نرخ جدید بهای جانوران وحشی به لحاظ مطالبه ضرر و زیان وارده به محیط زیست، از بابت صید و شکار غیرمجاز هر راس قوچ وحشی معادل 100 میلیون ریال تعیین شده است که متهمان می بایست این مبلغ را به ازای هر راس به حساب دولت واریز کنند.
شهرستان شیروان با ۳۷۸۹ کیلومترمربع که از شمال به کشور ترکمنستان و از جنوب به شهرستان اسفراین از شرق به شهرستان فاروج و از غرب به بجنورد محدود می‌شود، دارای منطقه حفاظت شده گلیل و سرانی هم مرز با کشور ترکمنستان است.
این منطقه از متنوع ترین زیستگاه های گونه های وحشی ایران و یکی از مهم ترین ذخیره گاه زیستی و جانوری کشور محسوب می شود.
منطقه گلیل و سرانی در شمال شهرستان شیروان واقع شده و حیات وحش شاخصی چون قوچ اوریال ،پلنگ ایرانی، کل و پرندگانی مانند هما، کرکس، عقاب طلایی، کبک دری و ... در آن زیست می کنند.
6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.