طاهرخرمی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: موزه عروسک های ملل از بیستم تیرماه جاری فعالیت خود را آغاز می کند و تا پنج روز ادامه دارد.
وی افزود: عروسک‌ها ابزار قدرتمندی هستند که می توانند به عنوان سفیران فرهنگی، پیشینه تاریخی، فرهنگ و آداب و رسوم مردم مختلف را در جهان معرفی کنند.
وی تصریح کرد: کودکان از طریق عروسک ها می توانند با فرهنگ اقوام ایرانی و کشورهای مختلف جهان آشنا شوند و این شناخت، پایه ‌های صلح و دوستی بین کودکان ایران و جهان را بیش از پیش استوار می کند.
خرمی گفت: موزه عروسک های ملل از سری برنامه های جشنواره تابستانه فیلم کودک و نوجوان 'خاله قورباغه' است.
وی خاطرنشان کرد: علاقه مندان برای بازدید از این موزه می توانند از طریق سایت https://golshanonline.ir و یا به صورت حضوری نسبت به تهیه بلیت اقدام کنند.
موزه عروسک های ملل دارای بیش از 2 هزار قطعه عروسک از نوع عروسک ‌های فرهنگی ملل از ٨٠ کشور جهان است که به تفکیک قاره در بخش‌های مختلف موزه به نمایش گذاشته شده اند.

* برگزاری کارگاه تخصصی ساخت عروسک روسیه
مدیر مجتمع فرهنگی و هنری گلشن بجنورد از برگزاری کارگاه تخصصی ساخت عروسک روسیه در این مجتمع فرهنگی و هنری خبر داد و گفت: این کارگاه ٢٠ و ٢٢ تیرماه جاری از ساعت ١٧ تا ١٩ برگزار می شود.
وی افزود: کارگاه ساخت عروسک روسیه نیز از سلسله برنامه های جشنواره تابستانی فیلم کودک و نوجوان است که به همت موزه عروسک های ملل و با هدف معرفی پیشینه تاریخی، فرهنگ و آداب و رسوم مردم مناطق برگزار می شود.
وی افزود: در این کارگاه تلاش داریم تا خلاقیت و نوآوری در عرصه عروسک ها تقویت شود و فعالیت مربیان، معلمان و فعالان عرصه کودک و نوجوان ارتقا یابد.
مدیر مجتمع فرهنگی و هنری گلشن بجنورد با اشاره به حضور کارشناسان زبده در این کارگاه، آن را فرصتی برای رسیدن به اهداف مورد نظر عنوان کرد.
7185/ 6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.