به گزارش ایرنا محمدعلی عباس زاده وحید روز شنبه در بازدید از دفتر ایرنای خراسان شمالی اظهار داشت: این میزان بدهی کارفرمایان در مدت چند سال ایجاد شده است.
وی درباره راه کارهای قانونی برای دریافت این مطالبات گفت: بر اساس ماده 50 قانون تامین اجتماعی، سازمان تامین اجتماعی اجازه دارد نسبت به بازداشت اموال منقول و غیرمنقول بدهکاران اقدام کند اما رویکرد ما همکاری با کارفرماها، سازمان ها و دستگاه های اجرایی است و تاکنون تلاش شده است تا این اهرم قانونی مورد استفاده قرار نگیرد.
وی با بیان اینکه طبق قانون تامین اجتماعی می تواند اموال این کارفرمایان و دستگاه های اجرایی را توقیف کند افزود: تلاش خواهیم کرد تا با تعامل این طلب را وصول کنیم در غیر این صورت قانونی عمل خواهیم کرد.
عباس زاده وحید قرار دادن تکالیف بیمه ای در ردیف های آخر اولویت های کاری و رعایت نکردن موارد قانونی و اخلاقی نسبت به کارگران را ازجمله علل بی توجهی برخی کارفرمایان نسبت به قوانین تامین اجتماعی عنوان کرد.
مدیرکل تامین اجتماعی خراسان شمالی افزود: در حالی که امروزه باتوجه به شرایط اقتصادی کشور سازمان تامین اجتماعی همکاری و مساعدت های لازم را با کارفرمایان و شرکت ها دارد.
وی تصریح کرد: اگر نتوانیم مطالبات تامین اجتماعی از کارفرمایان را دریافت کنیم قطعا در درآمد سازمان تاثیر نامطلوب خواهد داشت.
عباس زاده وحید نداشتن شناخت و یا شناخت ناصواب از سازمان و ایجاد ذهنیت های نامناسب علیه تامین اجتماعی را از عوامل شکل گیری برداشت های غیرواقعی در بین مخاطبان عنوان کرد و افزود: تعدد بالای تعهدات و پیچیدگی قوانین و بخشنامه های وابسته از دیگر مشکلات سازمان تامین اجتماعی است.
مدیر کل تامین اجتماعی خراسان شمالی گفت: ماهانه 300 میلیارد ریال بابت تعهدات از سوی این اداره کل به بیمه شده ها پرداخت می شود.
عباس زاده وحید جمعیت بیمه شدگان تامین اجتماعی در استان را بیش از ١١٠ هزار نفر اعلام کرد و گفت: هم اکنون 14 هزار و ٧٠٠ بازنشسته و مستمری بگیر در استان از خدمات تامین اجتماعی بهره مند هستند.
وی به ١٨ نوع خدمات بیمه ای سازمان تامین اجتماعی اشاره کرد و افزود: ارائه خدمات مستمری و درمانی در تعهدات اصلی سازمان تامین اجتماعی قرار دارد.
عباس زاده وحید از رضایتمندی بالای بیمه شدگان استان از خدمات بیمه ای و درمانی سازمان تامین اجتماعی خبر داد و اظهار کرد: این سازمان در ارائه خدمات با کیفیت و مطلوب به بیمه شدگان از شعار به مرحله عمل وارد شده است.
وی اظهار داشت: امروز سازمان تامین اجتماعی افتخار می کند که به بیش از ٥٠ درصد جمعیت کشور خدمات درمانی و بیمه ای ارائه می دهد.
عباس زاده وحید به گستردگی، پیچیدگی و تنوع خدمات بیمه ای سازمان تامین اجتماعی اشاره کرد و گفت: این سازمان باحجم زیادی از مخاطبان در اقشار مختلف جامعه روبرو است.
وی افزود: برهمین اساس جلب رضایتمندی بالای ارباب رجوعان و مخاطبان از اهدف اصلی سازمان تامین اجتماعی است.
به گزارش ایرنا این استان در ضریب پوشش بیمه ای تامین اجتماعی از کشور 4 درصد عقب است، ضریب پوشش بیمه این این استان 38 درصد و میانگین کشوری در این شاخص 42 درصد است.
خراسان شمالی 863 هزار نفر جمعیت دارد.
71 درصد جمعیت شهری و 37 درصد جمعیت روستایی این استان زیر پوشش تامین اجتماعی هستند.
3007/6042/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.