داود ندیم روز شنبه به خبرنگار ایرنا در بجنورد اظهار داشت: لایحه مشارکت عمومی - خصوصی توسط سازمان برنامه و بودجه تهیه و در هیات وزیران تصویب شده است.
وی افزود: اگر این لایحه به نتیجه برسد، زمینه ساز فراهم شدن زیرساخت قانونی برای ایجاد درآمد در شهرداری ها خواهد بود.
وی خاطرنشان کرد: لایحه مزبور از 18 ماه گذشته میان دولت و مجلس شورای اسلامی در تبادل است و هنوز ابلاغ نشده است.
پدر علم سرمایه گذاری شهری کشور با بیان اینکه در این لایحه ظرفیت های خوبی برای قراردادهای مشارکت عمومی-خصوصی دیده شده است، گفت: این لایحه زیر ساخت قانونی خوبی برای جلب و جذب سرمایه گذار است.
ندیم اظهار داشت: لایحه مشارکت عمومی- خصوصی بنیادی‌ترین و اساسی‌ترین زیر ساخت و مقررات برای مشارکت بخش خصوصی است.
وی می تواند بسیاری از خلاءها در شهرداری ها برای سرعت دان به جذب سرمایه گذار را پر کند از این رو از دولت و مجلس شورای اسلامی درخواست داریم تا این امر زودتر به نتیجه برسد.
وی درباره همراهی دولت برای کمک به جذب سرمایه گذار گفت: دولت در کلیات و زیرساخت های عمومی همراه بوده اما آنچه برای شهرداری ها باید انجام بدهد، متاسفانه نه مجلس و نه دولت انجام نداده است و لایحه مزبور مصداقی از آن است که تاکنون ابلاغ نشده است.
ندیم گفت: یکی از دغدغه های مهم شهرداری های کشور، نبود درآمد پایدار است و تاکنون به هیچ عنوان برای درآمد پایدارشهری کار نشده است.
وی جلب و جذب سرمایه گذار داخلی و خارجی را از راهکارهای ایجاد درآمد پایدار در شهرداری ها عنوان کرد و افزود: 12 خط تولید درآمد جدید برای شهرداری های کشور پیشنهاد شده است که جلب مشارکت های بخش خصوصی و سرمایه گذاران و نیز برندینگ شهری از جمله آنها است و شهرداری ها باید در این باره وارد عرصه شوند و اگر نه در پرداخت حقوق نیز با معضل روبه رو می شوند.
پدر علم سرمایه گذاری شهری کشور خاطرنشان کرد: نظام شهرداری های کشور بیش از 110 سال است بر مبنای عوارض محور بوده است و این روش اکنون جواب نمی دهد بنابراین باید در کنار این خط تولید درآمد، خط دیگری برای ثروت افزایی شهرداری ها ایجاد شود.
پدر علم سرمایه گذاری شهری ایران به منظور بازدید از ظرفیت ها و توانمندیهای شهرهای استان خراسان شمالی به این دیار سفر کرده است.
7185/ 6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.