به گزارش ایرنا محمد صمدی روز چهارشنبه در همایش بزرگداشت روز صنعت و معدن اظهار داشت: پارسال در بخش صادرات افزایش داشته ایم، باید زمینه های ارتباط با سایر کشورها را فراهم کنیم تا در سال جاری نیز در این حوزه موفقیت کسب کنیم، در این راستا برنامه ریزی شده است تا به برخی از کشورها تیم تجاری اعزام کنیم و همچنین هیات های تجاری هم پذیرش داشته باشیم.
وی از بخش صنعت و معدن به عنوان یکی از مهم ترین بخش های اقتصاد ملی کشور یاد کرد و افزود: این بخش علاوه بر ایجاد اشتغال و تأمین نیازهای داخلی سالانه میلیاردها دلار درآمد ارزی عاید کشور می سازد.
صمدی با تبریک این روز به مدیران فعال بنگاه های صنعتی، معدنی و فعالان اقتصادی و کار آفرینان و اعضای اتاق بازرگانی، اتاق اصناف و اتاق تعاون و تشکل های صنعتی استان خراسان شمالی، گفت: با تلاش و زحمات شبانه روزی این حوزه چرخ های بخش صنعت و معدن در کشور به حرکت در می آید.
وی اظهار داشت: بر این اساس جمهوری اسلامی ایران در تولید تعدادی از کالاهای مهم صنعت نظیر آلومینیوم، فولاد، مس، سیمان و فرآورده های پتروشیمی در ردیف کشورهای شاخص دنیا قراردارد.
وی افزود: صنعت، نیروی محرکه اقتصاد کشور است، شتاب بخشیدن به رشد آن می تواند درآمد ملی را به شدت افزایش و کمبودها را جبران کند و حتی بسیاری از مشکلات اقتصادی و اجتماعی فعلی را برطرف کند.
رئیس اتاق بازرگانی خراسان شمالی بخش صنعت و معدن را در کسب درآمدهای ارزی برای کشور بسیار تاثیرگذار دانست و گفت: این مهم به ویژه در شرایط فعلی که قدرت های سلطه گر ما را مورد تحریم های ظالمانه اقتصادی قرار داده اند نقش مهمی را ایفا می کند.
صمدی مشکلات بخش صنعت در استان را شامل دشواری دریافت تسهیلات اعتباری با شرایط و بهره مناسب، بالا رفتن هزینه های تولید به سبب افزایش تورم و هزینه های جانبی عنوان کرد و مراحل دریافت اعتبار از بانک ها و افزایش شدید هزینه های تهیه مواد اولیه را مشکلات بخش صنعت ذکر کرد.
وی تشکیل اتاق مشترک ایران و ترکمنستان و انتخاب رییس اتاق بازرگانی خراسان شمالی به عنوان رئیس این اتاق مشترک، انتخاب اتاق بازرگانی خراسان شمالی به عنوان معین روابط تجاری ایران و تاجیکستان و حل مشکلات واحدهای تولیدی در کمیته قضایی اتاق بازرگانی را از جمله اقدامات اتاق بازرگانی استان دانست.
وی برگزاری بیش از 45 دوره آموزشی-کسب رتبه اول حوزه آموزش در بین اتاق های سراسر کشور، کسب رتبه پنجم شورای گفت و گوی استان در بین اتاق های سراسر کشور، اعزام و پذیرش هیات های تجاری از کشورهای ترکیه، ترکمنستان، تاجیکستان، آلمان، هلند، افغانستان،عراق را از فعالیت های اتاق در سال گذشته عنوان کرد.
در این جلسه از صاحبان تعدادی از واحد های تولید کننده نمونه استان خراسان شمالی قدردانی شد.
3007/6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.