علیرضا علیخانی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به کاهش پنج هزار مگاواتی تولید برق آبی در کشور در مقایسه با سال گذشته اظهار داشت: تا پایان سال گذشته 9 هزار و 700 مگاوات تولید برق آبی در کشور داشته ایم که این میزان به علت کاهش بارندگی ها امسال به چهار هزار و 700 مگاوات کاهش یافته است، هم اکنون باید با مدیریت مصرف این کاهش را جبران کنیم.
وی با بیان اینکه حجم خاموشی مشترکان استان یک طرح کشوری و اجباری است، گفت: به نسبت پیک بار و تعداد مشترکان زمان خاموشی و کاهش بار در ساعات پیک مصرف از تهران اعلام می شود و به محض اعلام کاهش بار مصرفی، باید مقدار بار خواست شده تخلیه شود تا نیروگاهی در کشور از مدار خارج نشود.
علیخانی تعداد مشترکان برق استان را 345 هزار مشترک عنوان کرد و افزود: با احتساب کارخانه های ریخته گری اسفراین، آلومینای جاجرم سیمان بجنورد و پتروشیمی مصرف کل برق استان 320 مگاوات است.
وی گفت: خاموشی برای همه مشترکان خانگی، تجاری، صنعتی و کشاوری اجرا می شود و سعی شده به تناوب در مناطق مختلف استان با مدت زمان کمتر یک ساعت در هر بار خاموشی صورت گیرد.
علیخانی افزود: بیشترین پیک بار مصرفی استان از آغاز فصل گرما در استان تاکنون 239 مگاوات بوده است.
قائم مقام شرکت برق خراسان از مردم خواست تا با مدیریت مصرف به ویژه در استفاده از وسایل سرمایشی و تنظیم دمای کولر در فصل گرما به عبور از پیک مصرف کمک کنند.
استان 863 هزار نفری خراسان شمالی در شمال شرق کشور قرار دارد.
/7189/3007/6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.