علی خادمی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: شرکت این تعداد خبرنگار در تهران با توجه به ضرورت فراگیری آموزش های حرفه ای و تخصصی خبرنگاران رسانه ها و در راستای اهداف و وظایف خانه های مطبوعات است.
وی افزود: بر اساس تصمیمات اتخاذ شده و با هماهنگی و مساعدت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، 30 نفر از خبرنگاران با سابقه منتخب از سوی مطبوعات و رسانه های استان از صبح جمعه 15 تیرماه جاری عازم این دوره آموزشی خواهند شد.
خادمی با اشاره به اینکه آموزش های نوین خبرنگاری به ارتقای کمی و کیفی مطبوعات محلی، خبرگزاری ها و نمایندگی های روزنامه های کشوری کمک شایانی خواهد کرد، اظهار داشت: در این اردوی آموزشی موضوعاتی همچون روزنامه نگاری چندرسانه ای؛ برند سازی برای رسانه؛ اقتصاد رسانه؛ خبرنویسی پیشرفته؛ سوژه یابی و مصاحبه توسط اساتید مطرح کشوری آقایان ظهوری، گنجوی، ارکان زاده، نمک دوست و صدیقی تدریس خواهد شد.
رئیس هیات مدیره خانه مطبوعات خراسان شمالی تصریح کرد: این دوره آموزشی در روزهای 16 و 17 تیرماه جاری در محل موسسه همشهری در تهران برگزار خواهد شد و بازدید از بخش های مختلف موسسه همشهری و تحریریه این روزنامه کشوری از جمله برنامه های این اردوی آموزشی است.
وی در مورد اسکان شرکت کنندگان در این اردوی آموزشی اظهار داشت: با همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و پیگیری های اداره کل ارشاد استان؛ مهمانسرای وزارت ارشاد برای اسکان در نظر گرفته شده است.
وی تصریح کرد: هزینه این دوره آموزشی توسط خانه مطبوعات استان و با مساعدت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی تامین شده است.
خادمی افزود: براساس برنامه ریزی های انجام شده دوره های آموزش مقدماتی و تکمیلی خبرنگاری نیز از سوی دفتر مطالعات و برنامه ریزی رسانه های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اواخر تیرماه جاری در خراسان شمالی برگزار خواهد شد.
وی اظهار داشت: مدت این دوره های آموزشی به ترتیب پنج هفته و چهار هفته و با فاصله زمانی کوتاهی از یکدیگر برگزار خواهد شد و شرکت کنندگان دوره مقدماتی در دوره تکمیلی شرکت خواهند کرد.
رئیس هیات مدیره خانه مطبوعات خراسان شمالی با اشاره به اینکه مدرسان این دوره های آموزشی از دفتر مطالعات و برنامه ریزی رسانه ها تعیین و به استان اعزام خواهند شد، اظهار امیدواری کرد که با برگزاری دوره های آموزش تخصصی و دوره های مقدماتی و تکمیلی خبرنگاری؛ و با تقویت همزمان مطبوعات و رسانه های استان شاهد رشد کمی و کیفی رسانه ها، تولید محتوای غنی و افزایش استانداردهای کار خبری در خراسان شمالی باشیم.
خراسان شمالی دارای 24 رسانه دارای مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.
7185/ 6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.