مدیر مرکز ایده خراسان شمالی گفت: جشنواره فیلم کودک و نوجوان خاله قورباغه به مدت دو ماه در این استان ادامه دارد.
طاهر خرمی در حاشیه برگزاری این جشنواره به خبرنگاران این استان اظهار داشت: علاوه بر اکران فیلم خاله قورباغه در این جشنواره تابستانی برنامه های مختلفی از جمله ساخت عروسک، عروسک گردانی، تئاتر کودک و نوجوان، موسیقی، برگزاری کار گاه های آموزشی نیز در این مدت داریم.
به گزارش ایرنا فیلم سینمایی عروسکی - موزیکال خاله قورباغه به کارگردانی افشین هاشمی و تهیه‌کنندگی فرشته طائرپور، امروز روی پرده سینماهای استان می‌رود.
خاله قورباغه تلاش کرده است در کنار ایجاد فضایی شاد برای کودکان، آن‌ها را با مفاهیم خانواده، رابطه نزدیک مادربزرگ‌ها و نوه‌ها و همچنین همکاری جمعی در حل مشکلات آشنا کند.
خرمی در بخش دیگری از سخنانش از بی رونقی تولیدات کودک و نوجوان انتقاد کرد و گفت: گیشه فروش سینمایی کودک و نوجوان قوی نیست.
دبیر هنری جشنواره تابستانی جشنواره فیلم کودک خاله قورباغه در خراسان شمالی نیز به کمبود فیلم در حوزه کودک و نوجوان اشاره کرد و گفت: بیشتر فیلم ها در این حوزه تکراری اکران می شود و کودک بار ها و بارها آن را تماشا کرده است.
صادق شریعتی افزود: هم اکنون تلاش می کنیم در کنار اکران فیلم ها برنامه های جانبی دیگری نیز برای این قشر داشته باشیم تا مخاطبان بیشتری را جذب کنیم.
وی از برگزاری موزه عروسک نیز خبر داد و گفت: بیش از 100 عروسک مطرح جهان و کشور برای کودکان و نوجوانان این استان در موزه ای به نمایش گذاشته می شود و همچنین کارشناسان این حوزه نیز در این برنامه فرهنگی حضور خواهند یافت.
کارشناس هنری کانون پرورش فکری کودک و نوجوان خراسان شمالی نیز در این نشست اشاره ای به فردگرایی کودکان کرد و گفت: کودک و نوجوان باید در اجتماع حضور یابد که برگزاری این جشنواره ها می تواند بهانه ای برای این امر باشد.
ملیحه شعبانی افزود: در حوزه فلیم کودک و نوجوان بسیار فقیر هستیم، امروز نیازمند صرف بودجه در صنعت سینما در این حوزه هستیم.
مدیر روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی نیز در این نشست با بیان اینکه در واگذاری امور به بخش خصوصی موفق عمل کرده ایم گفت: 64 مرز فرهنگی و هنری افزوده شده است.
رضا لنگری افزود: هم اکنون هر شهر این استان دارای سینما است و اکران فیلم ها نیز بیشتر به روز شده اند.
وی بر آسیب شناسی حوزه هنر کودک و نوجوان نیز تاکید کرد و گفت: در این زمینه مخاطب، هنرمند و مسئول سه ضلع یک مثلث هستند که باید به آن پرداخت.
به گفته مسئولان و کارشناسان استان خراسان شمالی کمترین سرانه فضای آموزشی کودکان و نوجوانان در زمینه های مختلف از جمله هنری، فرهنگی را در کشور دارد.
3007/ 6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.