سیدمجید بهشتی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه دستگاه ها و تراکتورهای زیر 25 سال نیز پلاک گذاری می شود اظهار داشت: این طرح با هماهنگی و همکاری راهنمایی و رانندگی و سازمان جهاد کشاورزی استان به مرحله اجرا در آمده است.
وی هدف از شماره گذاری ماشین آلات کشاورزی را جلوگیری از تردد غیرمجاز، کاهش احتمال تصادف و خطرات ناشی از آن، ایجاد مکانیسمی برای بیمه کردن ماشین ها، جلوگیری از فروش غیر قانونی و سرقت و قاچاق عنوان کرد.
وی افزود: مشخص شدن مالکان قانونی و ایجاد فضا و زیرساخت لازم برای به رهن بردن ماشین آلات کشاورزی جهت استفاده از تسهیلات بانکی و تسهیل شرایط برای امور مربوط به کارت سوخت این ماشین ها نیز از دیگر اهداف شماره گذاری است.
بهشتی با بیان اینکه اطلاع رسانی لازم از طریق روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی، نظام مهندسی و مدیریت های جهاد کشاورزی استان در خصوص نحوه ثبت نام انجام شده از کشاورزانی که تاکنون موفق به ثبت نام در این طرح نشده اند خواست تا هرچه سریعتر نسبت به تشکیل پرونده و تکمیل مدارک اقدام کنند.
رئیس اداره فناوری‌های نوین سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: مالکان متقاضی شماره گذاری ماشین های کشاورزی باید با به همراه داشتن مدارک هویتی خود مانند کارت ملی، شناسنامه و همچنین تمامی مدارک قانونی ماشین کشاورزی خود شامل سند، دفترچه به شرکت های خدمات مشاوره ای مستقر در مراکز خدمات جهادکشاورزی دهستان ها مراجعه کنند.
بهشتی افزود: توزیع سوخت از طریق ثبت نامه در سامانه توزیع سوخت تجارت آسان با تاییدیه مدیریت جهاد کشاورزی و شرکت فرآورده های نفتی صورت می گیرد.
در مجموع 45 هزار دستگاه ماشین آلات و ادوات در این استان وجود دارد که 12 هزار و 700 دستگاه آن تراکتور است.
خراسان شمالی 344 هزار هکتار عرصه کشاورزی دارد که سالانه بیش از 2 میلیون و 500 هزار تن انواع محصول زراعی، باغی و دامی تولید می شود.
7186/3007/ 6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.