به گزارش ایرنا، غلامحسین ساقی روز شنبه در جمع مدیران دستگاه های اجرایی استان با بیان اینکه در سطح کشور 29 درصد از شهرها دچار تنش آبی است اظهار داشت: به لحاظ جمعیت، 45 درصد از شهروندان استان با تنش آبی روبه رو شده اند که این رقم معادل چهار درصد از جمعیت شهروندان کشور است.
وی افزود: این آمار نشان می دهد که در تامین آب آشامیدن برای شهروندان استان وضعیت خوبی نداریم.

* نگرانی از مصرف آب در فضای سبز
ساقی در بخش دیگر سخنان خود درباره انشعاب های فضای سبز شهرداری های استان گفت: با وجود حذف و برچیده شدن انشعاب های فضای سبز در سال گذشته، میزان مصرف این انشعاب ها افزایش داشته است.
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی گفت: شمار انشعاب های فضای سبز شهرداری ها از 260 فقره انشعاب در سال 95 به 179 فقره انشعاب در سال 96کاهش یافته است اما میزان مصرف به طور چشمگیری افزایش داشته است.
وی با اشاره به اینکه بیشترین میزان مصرف آب در فضای سبز مربوط به شهر گرمه و جاجرم است اظهار داشت: در شهر گرمه، 16.2 درصد از میزان آب تولیدی این شرکت در آبیاری فضای سبز مصرف می شود و این رقم در جاجرم 8.2 درصد است که میزان بالایی است.
وی با بیان اینکه برخی منابع آبی به علت پایین بودن کیفیت، قابل استفاده برای آشامیدن نیست گفت: نیاز است تا به جای مصرف آب آشامیدنی تولیدی این شرکت، از منابع آبی با کیفیت پایین که قابلیت استفاده در مصرف آشامیدن ندارد در آبیاری فضای سبز استفاده شود.
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی گفت: تلاش داریم تا در جمع آوری انشعاب های فضای سبز شهرداری های استان در سال جاری شتاب داده شود.
بر اساس اعلام شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی، این شرکت 185 هزار مشترک آب دارد که 85 درصد از مشترکان این شرکت زیر الگوی مصرف، آب استفاده می کنند.
7185/ 6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.