به گزارش ایرنا، محمدرضا صالحی روز شنبه در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان اظهار داشت: فرمانداران استان بر تامین نیازهای اساسی نظارت دارند و در صورت بروز مشکل در ذخیره سازی کالاها، تدابیر لازم انجام می شود
وی خاطرنشان کرد: در صورتی که ذخیره سازی کالاها کمتر از نیاز 48 ساعت باشد، اقدام لازم برای رفع نیازها انجام می شود.

* برخورد با متخلفان اقتصادی
صالحی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به گلایه ها از گرانی در بازار، خواستار نظارت دستگاه های نظارتی، تعزیرات حکومتی، دستگاه قضا و سازمان صنعت، معدن و تجارت بر بازار شد و گفت: باید با متخلفان برخورد شود و با هم افزایی و همکاری، ریشه گرانی های بی مورد بخشکانیم از بروز مشکلات جلوگیری کنیم.
وی با انتقاد از گرانی ها افزود: اکنون بخش زیادی ارز حاصل از صادرات سه ماهه امسال به دولت بازگشت داده نشده و منابع ارزی دولت متزلزل شده، این در حالی است که در این مدت میزان ارز تامین شده برای واردات کالاهای مورد نیاز در مقایسه با مدت مشابه پارسال 20 درصد بیشتر شده است.
استاندار خراسان شمالی تصریح کرد: بنابراین در واردات کالا نیز مشکلی ایجاد نشده است پس این گرانی ها برای چیست؟
وی گفت: دولت برای کالاهای وارداتی، ارز 38 هزار و 500 ریالی هم تامین کرده است اما چه شده است که گرانی ها در بازار هست؟ کدام واردات با ارز خارج از نرخ مصوب انجام شده است که علت گرانی ها باشد؟

* مردم در جریان مشکلات قرار بگیرند
صالحی با تاکید بر اینکه مردم باید در جریان مشکلات قرار گیرند اظهار داشت: آمریکا در تلاش است تا در موضوع ارز، موانع و مشکلات ایجاد کند و ما نباید اجازه دهیم این هدف محقق شود و بودجه و بازار ارز، تحت شعاع قرار گیرد.
وی با بیان اینکه مردم باید نسبت به این مسائل توجیه شوند افزود: عده ای در حال تامین ارز هستند تا ارزش پولشان حفظ شود و یا مبادا ارزش پولشان کاهش یابد، اما باید بدانیم حفظ ارزش سرمایه ملی مقدم بر منافع شخصی است.

* کارت زرد برای مدیران کم کار
صالحی در بخش دیگر سخنان خود با انتقاد از جذب نشدن اعتبارات برخی دستگاه های اجرایی استان گفت: مبنای زمانی ما برای جذب اعتبار، تیرماه است و از معاونت های استانداری انتظار می رود وضعیت جذب اعتبار دستگاه های اجرایی زیر بخش خود را رصد کنند تا برای جابه جایی اعتبارات جذب نشده تصمیم گیری شود.
استاندار خراسان شمالی گفت: مدیرانی که تلاشی برای جذب اعتبار ندارند و نمی خواهند برای استان کار کنند، تکلیف خود را مشخص کنند و مدیرانی که بابت جذب نشدن اعتبارات از ما کارت زرد دریافت کرده اند، بدانند دریافت کارت زرد دوم به معنای اخراج آنان است.
بر اساس این گزارش کلیات سند سازگاری با کم آبی، تامین اعتبار برای 11 طرح پژوهشی ناتمام، تامین اعتبار برای تهیه شمارشگر های هوشمند فضای سبز شهرداری های استان مورد موافقت اعضای شورای برنامه ریزی و توسعه استان قرار گرفت.
7185/ 6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.