به گزارش ایرنا، روح الله براتیان روز چهارشنبه در نشست خبری، در پاسخ به اینکه تکلیف مدیریت مجموعه مسکونی گلستان شهر بجنورد کی مشخص می شود اظهار داشت: تا زمانی که راه و شهرسازی ایرادها و نواقص این مجموعه مسکونی را حل نکند شهرداری آن را تحویل نمی گیرد.
وی افزود: راه و شهرسازی با آن همه اعتبار تا کنون برای رفع نواقص اقدام نکرده است و شهرداری که پولی ندارد، در صورت تحویل گرفتن آن در مدیریت با مشکل روبه رو می شود از این رو تا زمانی که ایرادها رفع نشود و یا اعتبار رفع نواقص به شهرداری پرداخت نشود، گلستان شهر را تحویل نمی گیریم.
براتیان اظهار داشت: داستان در مدیریت مجموعه مسکونی الغدیر نیز همین است و راه و شهرسازی مکلف است ایرادها و نواقص را برطرف و سپس مدیریت آن را به شهرداری واگذار کند اما تا کنون به طول کشیده است.
پیش از این گفته شده بود که هزینه های تحویل گلستان شهر به شهرداری در دوره پیش، 230 میلیارد ریال برآورد شده بود و هزینه های رفع ایرادها در الغدیر نیز 50 میلیارد ریال پیش بینی شد.

*مالکیت خانه فرهنگ شهرداری
شهردار بجنورد در پاسخ سوال دیگری مبنی بر اینکه تکلیف مالکیت زمین و بنای خانه فرهنگ شهرداری به کجا رسید گفت: مالکیت این مکان به نام شهرداری است و در سال 72 شهرداری با دادن 150 قطعه زمین به یک نهاد، آن را تهاتر کرد و 100 درصد مکان را خرید و مالک شد و سند نیز به نام شهرداری زده شد.
وی افزود: اما این نهاد بدون اطلاع شهرداری سند را به نام خود زده است و اکنون مشکلی با حکم دادگاه نیست و در نشست های مختلف به دنبال راهکار برای حل این مشکل هستیم و تا کنون اقدام مهمی در این باره انجام نشده و پیگیری ها در حد مذاکره است.

* المان میدان امام رضا(ع) منتقل می شود
براتیان در باره پروژه المان میدان امام رضا(ع) گفت: المان هشت طاقی میدان امام رضا(ع) منتقل می شود.
وی افزود: در طرح تفصیلی بجنورد، یک میدان در تقاطع دیگر ایجاد می شود که المان میدان امام رضا(ع) به این میدان منتقل می شود.
براتیان در باره پروسه اجرای المان میدان امام رضا(ع) گفت: شورای چهارم مانع اجرای قرار داد اجرای المان شد و به همین علت المان میدان امام رضا(ع) بلاتکلیف ماند.
وی اظهار داشت: پروژه ساخت المان میدان امام رضا(ع) در بجنورد که قرار بود با هشت میلیارد ریال انجام شود اکنون 25 میلیارد ریال هزینه دارد.
شهردار بجنورد با بیان اینکه این تصمیم شورای چهارم سبب شد تا مردم بجنورد و مسافران عبوری از استان 2 سال با چهره زشت میدان امام رضا(ع) روبه رو شوند گفت: در چند سال گذشته و اکنون شاهد حاشیه سازی برای این میدان هستیم و پروژه ای که قرار بود نماد زیبای شهر باشد، متوقف و خسارت زیادی به به بیت المال تحمیل شد.
شهر بجنورد، مرکز خراسان شمالی 210 هزار نفر جمعیت دارد.
7185/ 6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.