دکتر محمد فرامرز روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه هم اکنون اجرای این طرح در همه شهرستان های خراسان شمالی در دست اجرا است گفت: عملیات مکانیکی انجام شده شامل ساخت سازه های سیل گیر، سنگ و ملات، گابیون، بند خاکی، خشکه چین و غیره، عملیات بیولوژیکی شامل علوفه کاری، بذر پاشی و کپه کاری بوده است.
فرامرز افزود: اعتبارات مصوب اجرای عملیات آبخیزداری سال گذشته در خراسان شمالی 57 میلیارد ریال از محل استانی و 38 میلیارد ریال ملی بوده که در مجموع تاکنون 40 درصد تخصیص داده شده است.
معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی اقدامات آبخیزداری را در خصوص تولید آب مهم دانست و به مزایای اجرای فعالیت های آبخیزداری اشاره کرد و گفت: مدیریت جامع حوضه های آبخیز، کاهش فرسایش خاک و رسوب دهی، کنترل هرز آب ها، تغذیه سفره های آب زیرزمینی، کاهش سیل خیزی و بهره وری بهینه از نزولات آسمانی را می توان به عنوان مزایای فعالیت های آبخیزداری نام برد.
گستره حوضه منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی دو میلیون و 33 هزار و 36 هکتار است که از این وسعت یک میلیون و 400 هزار هکتار مرتع، بیش از 183 هزار هکتار بیابان و 434 هزار و 550 هکتار جنگل است.
خراسان شمالی یکی از استان های سیل خیز کشور است که سال های گذشته جریان سیل های مخرب خسارت زیادی را به بخش های مختلف کشاورزی، عرصه های طبیعی، امور زیربنایی و واحدهای مسکونی وارد کرده است.
7186/3007/ 6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.