به گزارش ایرنا محور بجنورد- جنگل گلستان یکی از پرترافیک ترین محورهای ارتباطی کشور است که بخش های از این محور همچنان دو طرفه است و این وضعیت موجب افزایش تصادفات جاده ای شده است.
برخی رسانه های محلی از این جاده به عنوان ' جاده مرگ' یاد می کنند.
دکتر بابک سلحشور روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت 50 نفر هم پارسال در تصادفات درون شهری فوت کردند.
وی گفت: در رشد فوتی جاده ای رتبه اول کشوری و در شاخص تعداد فوتی به ازای هر 100 هزار نفر جمعیت در کشور رتبه چهارم را داریم.
مدیرکل پزشکی قانونی خراسان شمالی تعداد مصدوم های ناشی از تصادفات را در سال گذشته چهار هزار و 403 نفر عنوان کرد و افزود: از این نظر نیز پنج درصد رشد داشته ایم.
سلحشور اظهار داشت: در دو ماه سال جاری نیز 35 نفر در جاده های این استان فوت کرده اند که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 15 درصد کاهش یافته است.
وی با بیان اینکه این استان در شاخص خودکشی رتبه 21 کشوری را دارد گفت: اقدام و مشکوک به خودکشی نیز در سال 96 در مقایسه با سال گذشته 20 درصد کاهش یافته است.
سلحشور اظهار داشت: رتبه 21 خودکشی به ازای هر 100 هزار نفر جمعیت محاسبه شده است.
وی افزود: در خصوص فوتی های ناشی از مسمومیت مواد مخدر نیز که به ازای هر 100 هزار نفر جمعیت سنجیده می شود، خراسان شمالی رتبه 10 کشوری را دارد.

* 615 جسد به پزشکی قانونی خراسان شمالی ارجاع داده شد
مدیر کل پزشکی خراسان شمالی با بیان اینکه تعداد متوفیات ارجاعی از سوی مراجع قضایی به این اداره کل در سال 96 در مقایسه با سال 95، 23 درصد افزایش یافت گفت: 615 جسد معاینه و علت مرگ آنان بررسی شد.
سلحشور اظهار داشت: اجسادی که به پزشکی قانونی برای تعیین علت مرگ ارجاع داده می‌شوند به صورت کلی مرگ‌های غیر طبیعی بوده‌اند.
وی افزود: مرگ‌های غیرطبیعی به مرگ‌های ناشی از تصادفات جاده‌ای، مسمومیت‌ها، حوادث ناشی از کار، خودکشی‌ها، قتل، غرق شدگی، برق‌گرفتگی، فوت در سرای سالمندان و سرباز خانه ها، حوادث دسته جمعی، حوادث غیر مترقبه، مرگ‌های افراد مجهول الهویه، مرگ‌های ناشی از قصور احتمالی کادر پزشکی است که با درخواست مقام قضایی جهت اقدامات لازم و کارشناسی توسط پزشکی قانونی انجام خواهد شد.
وی اظهار داشت: در بخش معاینه در سال گذشته 19 هزار و 648 مورد معاینه بالینی انجام شده، در بحث آزمایش ها نیز سه هزار و 427 مورد انواع مختلف آزمایش از جمله سم شناسی، الکل بوده که در مقایسه با پارسال 34 درصد رشد داشته است.
مدیر کل پزشکی قانونی خراسان شمالی در خصوص کمیسیون های پزشکی و روان شناسی در بخش قصور نیز گفت: در سال گذشته 144 مورد پرونده در این حوزه تشکیل که در مقایسه با پارسال 12.5 درصد رشد داشته است.
این مسئول افزود: در سال 96، 57 پرونده قصور پزشکی مورد بررسی قرار گرفت.
وی اظهار داشت: در سطح کشور بیشترین پرونده های مربوط به قصور پزشکی به ترتیب در حوزه زنان و زایمان، جراحی عمومی و دندان پزشکی است اما در این استان به ترتیب مربوط به زنان و زایمان، جراحی عمومی، اطفال و جراحی چشم است.
وی مجموع کل پرونده ها در خصوص کمیسیون ها، آزمایش ها و معاینات اجساد را 23 هزار و 824 نفر ذکر کرد.
سلحشور افزود: در دو ماه سال جاری در مقایسه با مدت مشابه پارسال در نزاع 18.5 درصد کاهش داشته ایم، در این مدت یک هزار و 72 نفر در این خصوص به پزشکی قانونی خراسان شمالی مراجعه کرده اند.
خراسان شمالی 863 هزار نفر جمعیت دارد.
3007 /6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.