به گزارش ایرنا، حسین فرخنده در پیام خود آورده است: احمد شاهد ادیب توانمند و فرهیخته عرصه شعر و ادب و پژوهش بود که تلاش زیادی برای ارتقای فرهنگ و ادب استان انجام داد.
در این پیام تصریح شده است: استاد شاهد شخصیتی که در مسیر اعتلای فرهنگ و هنر عاشقانه گام برداشت و از هیچ کوششی فروگذار نکرد و و آثار ادبی و تحقیقی ارزشمندی را به یادگار گذاشت تا نامش بر تارک آسمان فرهنگ و هنر به نیکی زنده و جاوید بماند.
بر اساس این گزارش، استاد احمد شاهد چهره ماندگار فرهنگ و هنر استان در سال ١٣١٠ چشم به جهان گشود در هفت سالگی به دبستان گام نهاد و دوران متوسطه را در تهران گذراند. او در سال ١٣٤٧ وارد دانشگاه تهران شده است و در رشته درام شناسی (هنرهای دراماتیک یا هنرهای نمایشی) تحصیل کرده و در سال ١٣٥١ فارغ التحصیل شد.
او از جوانی به شعر و شاعری علاقه مند بود و شاهد تخلص اوست. در سال ١٣٤٥ اشعار او در مجله 'هلال' و ' انجمن باغ صائب' به چاپ رسیده است و همچنین مجموعه اشعار او در کتاب دیوان 'شاهد' جمع آوری شده است.
'تاریخ آستوئن اشکانی'، 'دیوان شاهد'، 'سرگذشت عشق'، 'سیری در زندگی سربداران'، 'سیری در سکه های شاهان ایران'، 'تذکره شعرای اسفراین'، 'تذکره عرفای اسفراین'، 'درهم اسلامی'، 'مهرگان اسفراین'، 'دیوان شیخ آذری'، 'جواهر الاسرار'، 'عشق و محبت'، 'اسرار العرفان' و 'غزلیات حسرت اسفراینی' از آثار ارزشمندی است که از این چهره ماندگار به یادگار مانده است.
بزرگداشت استاد احمد شاهد شاعر، ادیب و پژوهشگر استان از سوی انجمن آثار و مفاخر فرهنگی و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی سال گذشته در استان برگزار شد.
7185/ 6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.