به گزارش ایرنا زهرا رمضانی روز سه شنبه در نشست ساماندهی آسیب های اجتماعی شهرستان اسفراین اظهار داشت: در سال 96 تعداد 328 نفر متقاضی طلاق از سوی دادگستری این شهرستان به مرکز مداخله در بحران اداره بهزیستی ارجاع داده شده اند که مهم ترین و نخسین عامل درخواست طلاق آنان اعتیاد همسر به مواد مخدر صنعتی ذکر شده است.
وی افزود: خیانت، دخالت دیگران، نداشتن مهارت های زندگی و ازدواج مجدد همسر در رتبه های بعدی عوامل درخواست طلاق در این مدت بوده است.
رمضانی با اشاره به افزایش میزان درخواست طلاق در مقایسه با سال گذشت به علت اعتیاد گفت: در سال 95 تعداد 22 نفر به علت اعتیاد درخواست طلاق داده اند که این میزان در سال 96 به تعداد 122 نفر رسیده است.
وی افزود: در سه ماه نخست سال 97 نیز از تعداد 68 مراجعه کننده 28 نفر به دلیل اعتیاد همسر درخواست طلاق داشته اند و به مرکز مداخله در بحران بهزیستی شهرستان اسفراین ارجاع شدند.
وی گفت: در سال 96 تعداد 75 پرونده در این شهرستان با دریافت خدمات مشاوره ای به سازش رسیده است.
فرماندار شهرستان اسفراین نیز در این نشست به تاکیدات رهبر معظم انقلاب درباره توجه و رسیدگی و اقدام فوق العاده درباره آسیب های اجتماعی اشاره ای کرد و گفت: دستگاه های اجرایی باید مساله آسیب های اجتماعی را در اولویت دستور کار خود قرار دهند، پژوهشی هایی نیز توسط کارشناسان با استفاده از توان پژوهشی دانشگاه ها صورت گیرد.
جواد نوروزی با اشاره به مشکل خرده فروش مواد مخدر در برخی نقاط این شهرستان افزود: ناامن کردن مکان برای فروشندگان موادمخدر و جمع آوری خرده فروش ها از راهکارهای اساسی در کاهش این مشکل است.
وی گفت: استفاده از ظرفیت آموزشی علما، روحانیون و NGOها درباره آگاهی به مردم نسبت به آسیب های اجتماعی و پاک سازی محیط های آلوده از دیگر اقدام های قابل انجام است.
شهرستان 120هزار نفری اسفراین در 60 کیلومتری جنوب شرقی بجنورد مرکز خراسان شمالی قرار دارد.
7189/3007 /6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.