حسین رضازاده روز دوشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بر اساس آمارگیری زنبورستان ها در سال 96 تعداد یکهزار و 807 زنبوردار در این استان فعالیت دارند.
وی افزود: از سطح کلنی ها سالانه بیش از یکهزار و 988 تن عسل، 28 کیلوگرم ژله رویال، یکهزار و 120 کیلوگرم گرده و 650 کیلوگرم بره موم تولید می شود.
وی گفت: هم اکنون برداشت عسل بهاره از زنبورستان هایی که در مراتع و ارتفاعات سالوک، آلاداغ، گلیل، شاه جهان، کوه های مانه و سملقان و مناطق مرزی مستقر هستند آغاز شده و پیش بینی می شود تولید عسل استان به بیش از دو هزار تن افزایش یابد.
رضازاده افزود: خراسان شمالی به لحاظ تولید عسل رتبه سیزدهم و از نظر بهره وری و میانگین تولید به ازای هر کلنی رتبه پنجم کشوری را دارد.
وی گفت: با توجه به خشکسالی، تغییرات اقلیمی، خروج از تک محصولی و توجه به توسعه تولید سایر فراورده های زنبور عسل از قبیل ژله رویال، گرده گل، زهر زنبور گسترش زنبورستان ها از جمله برنامه این سازمان است.
مدیر امور طیور، زنبورعسل و کرم ابریشم سازمان جهاد کشاورزی گفت: در این راستا دوره های آموزشی برای بهره برداران و کارشناسان برگزار می شود تا با تکنیک و روش های نوین زنبورداری آشنا شوند لذا در صورت تحقق برنامه های مورد نظر ضمن تثبیت اشتغال موجود، افزایش درآمد زنبورداران را به دنبال خواهد شد.
در استان خراسان شمالی یکهزار و 807 نفر در حرفه زنبورداری مشغول فعالیت هستند که از این تعداد 921 نفر زیر پوشش بیمه زنبورداری هستند.
7186/3007/6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.