محمد علی عباس زاده روز شنبه جمعیت بیمه شدگان تامین اجتماعی در استان را بیش از ١١٠ هزار نفر اعلام کرد و گفت: هم اکنون 14هزار و 293 بازنشسته و مستمری بگیر در استان از خدمات تامین اجتماعی بهره مند هستند.
وی افزود: از مجموع این تعداد هشت هزار و 472 نفر مستمربگیر بازنشسته، یکهزار و 704 نفر مستمر بگیر از کار افتاده و چهار هزار و 746 نفر مستمر بگیر بازمانده هستند.
وی به ١٨ نوع خدمات بیمه ای سازمان تامین اجتماعی اشاره کرد و اظهار داشت: ارائه خدمات مستمری و درمانی در تعهدات اصلی سازمان تامین اجتماعی قرار دارد.
عباس زاده از رضایتمندی بالای بیمه شدگان استان از خدمات بیمه ای و درمانی سازمان تامین اجتماعی خبر داد و افزود: این سازمان در ارائه خدمات با کیفیت و مطلوب به بیمه شدگان از شعار به مرحله عمل وارد شده است.
مدیر کل تامین اجتماعی خراسان شمالی گفت: 30 درصد بازنشسته های تامین اجتماعی این استان شرایط سخت و زیان آور را دارند.
وی بر رفع شرایط سخت و زیان آور در کارخانه های تولیدی این استان تاکید کرد و گفت: پتروشیمی و آلومینیا موظف بوده مدت دو سال نسبت به شرایط سخت و زیاد آور واحد خود اقدام کند اما اقدامی موثر در این زمینه انجام نداده است.
وی افزود: آلودگی صوتی، آلایندگی ها و مواردی دیگر در کارخانه ها وجود دارد که شرایط برای کارکنان را سخت و زیان آور می کند اما این شرایط قابل رفع هستند تا حالت عادی ایجاد شود شد اما کارخانه ها در این زمینه کند عمل می کنند.
وی استاندارد جهانی در شاخص نسبت بازنشسته ها به بیمه شده ها را هفت دانست و گفت: طبق نرم باید هفت نفر به بیمه شده ها افزوده تا یک نفر نیز بازنشسته شود که در این صورت منابع سازمان پاسخگو خواهد بود اما در شرایط افزایش بازنشسته ها و به خصوص بازنشسته های سخت و زیاد آور منابع به نوعی تهدید خواهد شد.
مدیرکل تامین اجتماعی خراسان شمالی گفت: استان در این شاخص وضعیت خوبی دارد.
مدیر کل تامین اجتماعی خراسان ‌شمالی از انتشار فراخوان عمومی انتخاب بازنشسته، همسر بازمانده و از کار افتاده کلی، نمونه تامین اجتماعی همزمان با سراسر کشور در خراسان شمالی از تاریخ ۲۲ خرداد تا ۲۵ تیرماه سال جاری خبر داد.
عباس زاده اظهار داشت: سازمان تامین اجتماعی در نظر دارد به منظور ترویج فرهنگ تکریم و ارج گذاری به مقام ارزشمند بازنشستگان، با اعلام فراخوان عمومی نسبت به انتخاب بازنشسته ها، مستمری بگیران، همسران بازمانده و از کارافتادگان نمونه به عنوان اسوه‌های صبر و استقامت و خردورزی اقدام کند.
وی عنوان کرد: همزمان با جشن بزرگ سراسری روز خانواده و تکریم بازنشسته ها که در روز ۱۵ شهریور سال جاری برگزار می شود، جشن استانی نیز داریم که از برگزیده ها تقدیر می شود.
عباس زاده اظهار داشت: دراین راستا متقاضیان می توانند در صورت واجد شرایط بودن به کانون های بازنشستگی سطح استان و شعب تامین اجتماعی شهرستان های استان مراجعه کنند.
وی سهمیه بازنشسته های نمونه استانی را پنج نفر اعلام کرد و افزود: از مجموع این افراد دو نفر نیز به مرحله کشوری راه می یابند که در آن جشن نیز تقدیر خواهند شد.
با احتساب افراد زیر پوشش به نوعی بیش از 50 درصد جمعیت این استان زیر پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند.
خراسان شمالی 863 هزار نفر جمعیت دارد.
3007/6042/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.