به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی استانداری محمدرضا صالحی سه شنبه شب در بازدید از محل برگزاری اردوی مشترک کوراش کاران برتر داخلی و خارجی در بجنورد اظهار داشت: در آموزه های دینی به ورزش و تندرستی بسیار سفارش و تاکید شده است، توسعه امور ورزشی به گسترش فرهنگ جوانمردی و مروت در جوامع کمک شایانی می کند.
وی به امنیت فراگیر در کشورمان اشاره ای کرد و افزود: ورزشکاران خارجی حاضر در این اردو پیام صلح و دوستی ملت ایران و امنیت بسیار بالای حاکم بر کشورمان را به هموطنان خود منتقل کنند و از فرصت حضور در استان برای لذت بردن از دیدنی ها و جاذبه های طبیعی و تاریخی این خطه بهره گیرند.
لوح تقدیر و یادبود فدراسیون جودو و کوراش کشور به استاندار خراسان شمالی اهدا شد.
به گزارش ایرنا حدود 30 ورزشکار خارجی و 37 ورزشکار داخلی در این اردو حضور دارند که از این تعداد 10 نفر از خراسان شمالی هستند.
خراسان شمالی ظرفیت و توانمندی بالایی در رشته کوراش دارد و مططفی دلیریان، کوراش کار این استان عنوان برترین کوراش کار سال 2016 را از آن خود کرد.
دلیریان، مدال طلای گراند اسلم تایوان و طلای بازی‌های هنرهای رزمی در کره جنوبی را به دست آورده است.
حدود یک هزارو 500 جودوکار و کوراش کار بیمه شده ورزشی در خراسان شمالی وجود دارد.
خراسان شمالی 43 هیات ورزشی فعال با 23 هزار ورزشکار بیمه شده دارد.
کوراش جزو ورزش های کشتی است که نظم و قانون خاصی دارد، خاستگاه اولیه این ورزش مناطقی از آسیای مرکزی است و هدف این ورزش گرفتن کمر حریف با کمربند و انداختن آنها با پشت بر روی زمین است.
اردوی مشترک بین‌المللی کوراش در بجنورد از نوزدهم خرداد ماه جاری در مجموعه ورزشی علیدخت آغاز شده است و تا سی و یکم همین ماه ادامه دارد.
3007/ 6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.