به گزارش ایرنا، محمد تقی رستم وندی روز پنجشنبه در نشست ستاد اجتماعی و فرهنگی استان خراسان شمالی اظهار داشت: مشخص است که حل مشکلات و آسیب های اجتماعی بدون مشارکت مردم و تشکل ها امکانپذیر نیست و به همین علت باید از ظرفیت آنان استفاده کرد.
رئیس سازمان امور اجتماعی با اشاره به آسیب های اجتماعی در خراسان شمالی گفت: باید بررسی های بیشتری از آسیب ها و نقاط آسیب خیر خراسان شمالی انجام و آمار دقیق تر از وضعیت استان ارائه شود.
رستم وندی اظهار داشت: برای کاهش آسیب های اجتماعی باید برنامه های ورزشی و هنری در سطح جامعه تقویت شود زیرا هنر و ورزش یکی از ابزارها برای جلوگیری از سوق پیدا کردن نواجوانان و جوانان به سمت مواد مخدر و یا مشروبات الکلی است.
وی گفت: اکنون در برخی از کشورهای اروپایی الگوی ایسلندی مورد توجه قرار گرفته است و در این الگو از ظرفیت های هنر و ورزش برای کاهش آسیب های اجتماعی بهره گرفته شده است.
رستم وندی تصریح کرد: در ایسلند، با سوق دادن نوجوانان و جوانان به هنر و ورزش، کاهش مصرف مواد مخدر و الکل بشدت کاهش یافته است.
وی با بیان اینکه بر اساس الگوی ایسلندی نقش شادابی و نشاط و توجه به ورزش و هنر در جلوگیری از آسیب های اجتماعی قابل لمس است خواستار افزایش بسترهای برای تقویت برنامه های ورزشی، هنر و شاداب در جامعه ایران و نیز خراسان شمالی شد.
رئیس سازمان امور اجتماعی همچنین بر هم افزایی سازمان تبلیغات اسلامی و استفاده از توان روحانیان برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی تاکید کرد و گفت: برای کاهش آسیب های اجتماعی، استفاده از توان و ظرفیت روحانیان باید مورد توجه قرار گیرد.
رستم وندی با اشاره به موضوع ترک تحصیل دانش آموزان در خراسان شمالی اظهار داشت: بازماندن از تحصیل و ترک ادامه درس خواندن، به نوعی بستر ساز ورود افراد به آسیب های اجتماعی است.
معاون وزیر کشور در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به مشکلات اجتماعی دانشجویان در استان، با اشاره به مشکل نبود خوابگاه و نقش آن در بروز مسائل اجتماعی برای دانشجویان دختر گفت: از خیران انتظار می رود برای ساخت خوابگاه دانشجویی اقدام کنند تا آسیب های این قشر کاهش یابد.
سرپرست دانشگاه پیام نور خراسان شمالی نیز در این نشست از ایجاد برخی محدودیت ها برای اجرای برنامه های هنری و موسیقی در این استان انتقاد کرد و گفت: بعضا با اعمال برخی محدودیت ها از ما خواسته شده است که به دنبال برنامه های هنری نرویم.
جلیل مسعودی فر اظهار داشت: در خراسان شمالی هیچ زیرساختی برای اجرای برنامه های هنری نیست اما نگاه ها باید در این باره تغییر یابد.
به گزارش ایرنا، اعتیاد، طلاق و حاشیه‌نشینی سه آسیب اجتماعی مهم در استان 863 هزار نفری خراسان شمالی است.
7185/ 6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.