سرهنگ موسی الرضا حیاتی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: یک مورد مربوط به آتش سوزی درخت ارس و مرتع در منطقه سالوک بجنورد رخ داد که به علت حضور به موقع مردم و نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی اطفای حریق شد.
وی با بیان اینکه این حادثه خسارت جانی در برنداشته است گفت: سهل انگاری و روشن کردن آتش در طبیعت از جمله عوامل این حادثه بوده است.
حیاتی با اشاره به اهمیت درخت ارس در عرصه های منابع طبیعی استان خراسان شمالی افزود: به شهروندان و مسافران توصیه می شود هنگام تفریح در طبیعت هرگز در مجاورت درخت ارس آتش روشن نکنند.
فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی گفت: همچنین باید موقع روشن کردن آتش نکات ایمنی را رعایت و در محل روشن کردن آتش علف های بیابانی را دور کنند و هنگام رفتن نیز از خاموش کردن آتش با آب و خاک اطمینان داشته باشند.
حیاتی افزود: شماره تلفن 1504 به‌ عنوان خط ارتباطی یگان حفاظت منابع طبیعی استان با مردم به‌ صورت شبانه‌ روزی آماده دریافت گزارش‌هایی در ارتباط با آتش سوزی، تخریب و تصرف عرصه‌های منابع طبیعی و برخورد با متخلفان است که گزارش های مردمی کمک شایانی به پیشگیری از حوادث می کند.
گستره حوزه منابع طبیعی و آبخیزداری این استان 2 میلیون و 33 هزار و 36 هکتار است که از این وسعت یک ‌میلیون و 400 هزار هکتار مرتع، بیش از 183 هزار هکتار بیابان و 434 هزار و 550 هکتار جنگل است.
7186/3007/ 6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.