به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی این اداره کل دکتر بابک سلحشور اظهار داشت: بررسی آمار نزاع سال گذشته نشان داد که در سال گذشته کارشناسان پزشکی قانونی مصدومیت 84 نفر را به طور کامل ساختگی و مصدومیت 214 نفر را نتیجه ترکیبی از منازعه و غیر منازعه تشخیص داده‌اند.
وی افزود: برخی مصدومیت ها در محیط منازعه ایجاد شده اما برخی مصدومیت های فرد، ساختگی بوده است.
متخصص پزشکی قانونی در خصوص آمار نزاع ساختگی افزود: استفاده از لفظ 'مدعی نزاع' در ارائه این آمار به دلیل وجود صدمات ساختگی است که با افزایش نرخ دیه، شاهد افزایش این اتفاق در پزشکی قانونی هستیم که البته از دید کارشناسان پزشکی قانونی پنهان نمی‌ماند.
سلحشور گفت: ممکن است مصدومیت‌های فرد مدعی به طور کامل ساختگی باشد یا ترکیبی از صدمات واقعی و صدمات غیر حادث شده در محیط منازعه باشد که در هر دو حالت، این امر به اطلاع قاضی پرونده رسانده می‌شود.
وی با بیان اینکه آمار تعداد مدعیان مصدومیت در نزاع در دو ماهه نخست امسال کاهش یافت گفت: در این مدت یک هزار و 72 نفر مدعی مصدومیت در نزاع در مراکز پزشکی قانونی استان معاینه شده‌اند، از این تعداد 726 نفر مرد و 346 نفر زن بوده‌اند.
وی اظهار داشت: این آمار در مدت مشابه سال گذشته، یک هزار و 316 نفر بوده است.
مدیر کل پزشکی قانونی خراسان شمالی در خصوص وضعیت آمار نزاع استان در سال گذشته گفت: در این مدت هفت هزار و 128 نفر مدعی مصدومیت در نزاع در مزاکز پزشکی قانونی استان معاینه شده‌اند که از این تعداد چهار هزار و 980 نفر شامل 70 درصد مرد و دو هزار و 148 نفر شامل 30 درصد زن بوده‌اند.
سلحشور افزود: بررسی ماهانه آمار نزاع سال گذشته نشان داد که مرداد با 816 نفر بیشترین تعداد و دیماه با تعداد 364 نفر کمترین مراجعین مصدومیت نزاع را داشته است.
عضو شورای قضایی استان خراسان شمالی اظهار داشت: از بررسی وضعیت شهرستانی آمار نزاع در استان در سال 1396 به نظر می‌رسد که الگوی تعداد مصدومان نزاع معاینه شده با جمعیت شهرستان‌ها ارتباط مستقیمی دارد بدین ترتیب که 40 درصد کل افراد با دو هزار و 881 نفر در بجنورد معاینه شده‌اند.
خراسان شمالی 863 هزار نفر جمعیت دارد.
3007/ 6042/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.