کوروش خسرویار روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه کمتر از 60 روز به بازی های آسیایی جاکارتا مانده است گفت: ورزشکاران تاکنون برای حضور در بازی های آسیایی جاکارتا 60 تا 70 درصد آمادگی را کسب کرده اند و برای آمادگی کامل نیاز به تلاش بیشتر است.
مدیر تیم های ملی کوراش در باره مشکلات مالی برگزاری این اردو اظهار داشت: تاکنون منابعی از سوی وزارت ورزش و جوانان اختصاص نیافته و این وضعیت روند برگزاری تمرینات را با مشکل روبه رو ساخته است.
وی با بیان اینکه تاکنون هشت مرحله از اردوی تمرینی برگزار شده است گفت: به علت مشکلات مالی، یک مرحله از اردوهای تمرینی در تهران نیمه کاره ماند اما ورزشکاران برای موفقیت در بازیهای آسیایی جاکارتا با تمام وجود تلاش می کنند.
خسرویار گفت: البته اداره کل ورزش و جوانان خراسان شمالی در این زمینه حمایت های بسیار زیادی داشت و کمیته ملی المپیک نیز مبلغ ناچیزی را کمک کرده است.
وی در ادامه اضافه کرد: اردوی مشترک بین‌المللی کوراش در بجنورد از نوزدهم خرداد ماه جاری در مجموعه ورزشی علیدخت آغاز شده است و تا سی و یکم همین ماه ادامه دارد.
خسرویار گفت: ورزشکاران سه کشور اندونزی، جمهوری اسلامی ایران و تایوان در رده بانوان و آقایان وارد این اردو شده اند و در نوبت صبح و عصر به تمرینات می پردازند.
وی گفت: حدود 30 ورزشکار خارجی و 37 ورزشکار داخلی در این اردو حضور دارند که از این تعداد 10 نفر از خراسان شمالی هستند.
خسرویار افزود: در این اردوی تمرینی رضا مهنان و حسین علی اکبری هر دو از خراسان شمالی به عنوان مربی و خسرو دلیر و مهری مهرپور به عنوان سرمربی هدایت تیم را برعهده دارند.
مربی تیم ملی کوراش بانوان نیز گفت: در مجموع روند برگزاری مسابقات خوب بود اما از لحاظ مالی اصلا تامین نشدیم .
بتول پاکرو اظهارداشت: این اردوی تیم ملی است، انتظار می رود که همه مسئولان مربوطه در سطح کشوری و استان تیم ملی کوراش را حمایت کنند.
وی ادامه داد: طی مسابقات انتخابی درون اردویی پنج بانو در سه وزن منفی 52، منفی 63 و منفی 78 برای حضور در بازی های آسیایی 2018 اندونزی برگزیده شده اند.
پاکرو از خانم‌ها طاهره آذر پیوند و فاطمه شبانی در وزن منفی 52، زهرا نادری و آذر کولیوند در وزن منفی 63 و زهرا باقری در وزن منفی 78 به‌عنوان 5 بانوی برگزیده برای حضور در بازی‌های آسیایی 2018 اندونزی نام برد.
وی با ابراز رضایت از روند برگزاری اردوی تیم ملی کوراش در بجنورد گفت: 14 تا 15 نفر از بانوان استان های یاسوج، همدان، مشهد، بجنورد، چهارمحال بختیاری و لرستان در این اردو حضور دارند که از این تعداد سه نفر از مرکز خراسان شمالی اند.
داور بین المللی کوراش افزود: اردوی بین المللی هر ساله از طرف فدراسیون بین‌المللی کوراش برگزار می‌شود و در 2 سال پیاپی، بجنورد این رویداد ورزشی را میزبانی می کند.
بازی‌های آسیایی جاکارتا از 27 مرداد تا 11 شهریور ماه جاری در اندونزی برگزار می‌شود.
خراسان شمالی ظرفیت و توانمندی بالایی در رشته کوراش دارد و مططفی دلیریان، کوراش کار این استان عنوان برترین کوراش کار سال 2016 را از آن خود کرد.
دلیریان، مدال طلای گراند اسلم تایوان و طلای بازی‌های هنرهای رزمی در کره جنوبی را به دست آورده است.
حدود یک هزارو 500 جودوکار و کوراش کار بیمه شده ورزشی در خراسان شمالی وجود دارد.
خراسان شمالی 43 هیات ورزشی فعال با 23 هزار ورزشکار بیمه شده دارد.
کوراش جزو ورزش های کشتی است که نظم و قانون خاصی دارد، خاستگاه اولیه این ورزش مناطقی از آسیای مرکزی است و هدف این ورزش گرفتن کمر حریف با کمربند و انداختن آنها با پشت بر روی زمین است .
اخبار خراسان شمالی را در کانال تلگرامی اخبار ایرنا خراسان شمالی به نشانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.