به گزارش ایرنا پژمان پروین شنبه شب در آیین کمک به آزادی زندانیان جرایم غیر عمد این استان اظهار داشت: 2.5 درصد زندانیان آزاد شده توسط نیکوکاران زن و 97.5 درصد مرد بوده اند.
وی افزود: اکنون 125 زندانی جرایم غیرعمد در زندان های این استان محبوس هستند که در ماه مبارک رمضان چشم امید به خیران و جشن گلریزان دارند.
وی گفت: این زندانیان 55 میلیارد ریال بدهکار هستند که امیدوار هستیم با کمک نیکوکاران تا پایان ماه مبارک رمضان از حبس رهایی یابند.
پروین اظهار داشت: در جشن گلریزان سال گذشته 247 زندانی جرایم غیرعمد با کمک خیران، بخشش شکات، ستاد دیه و ارائه وام و آورده خود زندانی از زندان های این استان آزاد شدند.
وی بر مشارکت نیکوکاران در آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد تاکید کرد و گفت: مشارکت نیکوکاران می تواند، موجب آزادی آنان در ماه مبارک رمضان شود.
هم اکنون در مراکز این استان حدود دو هزار زندانی محبوس هستند.
متوسط نرخ زندانی در استان خراسان شمالی به ازای هر 100 هزار نفر 233 مددجو است که این میانگین در کشور 269 نفر است.
به گفته مسئولان مربوط جمعیت کیفری این استان در زندان ها به کمتر 2 هزار نفر کاهش پیدا کرده است این در حالی است که در سال های گذشته 2 هزارو 500 زندانی در استان داشتیم.
هم اکنون پنج مرکز نگهداری مددجویان در این استان وجود دارد که از مجموع این تعداد در هر یک از شهرستان های بجنورد، شیروان و یک اسفراین یک زندان وجود دارد و یک کانون اصلاح تربیت و یک بازداشتگاه نیز در بجنورد مرکز استان دایر است.
3007/ 6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.