به گزارش ایرنا، محمدرضا صالحی جمعه شب در نشست با مدیران رسانه های استان با بیان اینکه باید برای ارتقای سواد رسانه ای بیشتر تلاش شود، گفت:
وجود ارتباط قوی میان بدنه مدیریتی و رسانه ها ضروری است.
وی مطرح کرد: در ابتدای ورودم به خراسان شمالی اعلام کردم هیچ شکایتی علیه خبرنگاران نباید مطرح شود و همچنان بر آن پایبند هستم ولی این به معنای عدم حمایت و دفاع بنده از اقدامات دولت نیست بنابراین اگر فردی به عنوان نمونه، در تریبون مجلس مباحثی را اعلام و تمامی فعالیت های انجام شده را زیر سوال می برد و بنده بنا بر دستورعمل داخلی مجلس، مکاتبه ای با رئیس مجلس داشته باشم آیا این امر به منزله شکایت علیه آن نماینده است یا این که به معنای زیر پا گذاشتن قول و قرار قبلی ام مبنی بر شکایت نکردن از رسانه هاست؟
وی ادامه داد: حال اگر رسانه ای این موضوع را شکایت بداند، در حالی که فرد مورد نظر رسانه ای نبوده و از موضع خبرنگار صحبت نکرده است، در واقع نوعی زیر سوال بردن سواد رسانه ای است و بار دیگر یادآور می شوم علیه هیچ رسانه و خبرنگاری حتی اگر اطلاعات غلطی به آنان رسیده باشد، شکایت نخواهیم داشت.استاندار خراسان شمالی افزود: آیا هر فرد هر جا هر حرفی بزند ما نباید در مقام دفاع از اقدامات دولت بر آییم؟
وی با اشاره به شب های قدر اظهار داشت: احیا به معنای زنده کرده است و این به معنای فرق داشتن امروز با روز قبل انسان ها است.
وی خاطرنشان کرد: از مولا امام علی(ع) یادبگیریم که در هر کاری اصل بر تخصص است، تخصص بر تعهد تقدم دارد اما کسی که کاری را قبول می کند که در آن تخصص ندارد، متعهد نیست.

*کمتر از 5درصد تسهیلات روستایی جذب شد
استاندار خراسان شمالی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به اینکه سه هزار و 700 میلیارد ریال تسهیلات روستایی و عشایری برای استان مصوب شده است گفت: کمتر از 5 درصد از این رقم جذب شده است.
صالحی اظهار داشت: در حوزه اشتغال روستایی و عشایر، سهم ما 2 هزار و 630 میلیارد ریال تسهیلات بود اما این رقم به سه هزار و 700 میلیارد ریال افزایش یافت که اکنون میزان کمی از آن جذب شده است.
وی با تاکید بر اینکه باید آمار بصورت دقیق داده شود گفت: پیش از این هم گفته ام از عمکرد بانک ها به لحاظ مطلق راضی نیستم، سرعت کار پایین است اما بیش از قوانین هم نمی توان انتظار داشت.
استاندار خراسان شمالی خاطرنشان کرد: در جذب اعتبارات، رتبه سوم کشوری را داریم و به لحاظ مطلق در کشور وضعیت مناسب داریم.
وی در باره انتقادها از وجود مشکلات اقتصادی مردم و ملموس نبودن کاهش تورم و نرخ بیکاری در زندگی مردم گفت: با وجود اینکه در نرخ مشارکت اقتصادی رتبه اول کشور داریم و در پایین بودن نرخ بیکاری در جایگاه چهارم استان های کشور هستیم اما مشکلات همچنان هست و تا زمانی که متوسط سرانه درآمد بالا نرفته، اثرات آن در زندگی مردم ملموس نیست و مشکل اقتصادی گریبانگیر مردم است.
صالحی گفت: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده، قرار است امسال فقر مطلق در جامعه از بین برود و امید می رود اعتبارات و امکانات لازم به موقع به دست برسد تا اهداف محقق شود.
استاندار خراسان شمالی خاطرنشان کرد: بر اساس آمار رسمی، وضعیت استان به لحاظ نسبی خوب است اما به صورت مطلق مناسب نیست.

*مدیران باید خدمات دولت را گزارش دهند
مدیرکل صدا و سیمای مرکز خراسان شمالی نیز در این نشست با بیان اینکه رسانه های یکی از عناصر اثرگذار برای رقم خوردن اتفاق خوب و توسعه در جامعه هستند گفت: باید رسانه ها بتوانند نقش خود را به خوبی ایفا کنند.
حمید قربانی جم اظهار داشت: نشست ها باید به گونه ای باشد که بصورت جدی تر به مسائل و مشکلات استان پرداخته شود و مسائل مربوط به توسعه استان، جدی مورد مطالبه قرار گیرد.
وی افزود: انتظار می رود ارتباط مدیران با رسانه ها قوی تر باشد اما ارتباط بدنه مدیریت استان با رسانه ها خوب نیست.
وی تصریح کرد: مدیران باید در میان مردم باشند اما این ارتباط کم است و به نظر می رسد مدیران نسبت به حساسیت و نقش رسانه ها آشنا نیستند.
قربانی جم با بیان اینکه مطالبات استاندار از مدیران باید جدی تر باشد گفت: باید بدون تعارف با مدیران صحبت و از آنان مطالبه شود اما مطالبات جدی نیست، مدیران باید بدانند استاندار از آنان مطالبه دارند و این مهم خیلی لمس نمی شود.
وی افزود: مدیران نتوانسته اند گزارش های خدمات را به خوبی به رسانه ها گزارش دهند و این امر سبب شده تا خدمات دولت به خوبی برای مردم تبیین نشود.
در خراسان شمالی 22 رسانه دارای مجوز است و با استان ایلام به ‌عنوان استان رده سی‌ام جدول، 37 رسانه فاصله دارد.
اکنون خراسان شمالی به ازای هر 39 هزار نفر جمعیت یک رسانه دارای مجوز دارد.
7185/ 6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.