به گزارش ایرنا در این گزارش می خوانیم:
ورزش استان به جایی رسیده است که بتواند میزبان رقابت های بزرگ کشور باشد البته این «به جایی رسیده است» یعنی سطح کیفی و کمی برخی هیات های ورزشی استان به آن سطح از توانایی رسیده است که بتوانند میزبانی کنند و کارنامه فعالیت های شان را ارتقا ببخشند.
آیا زیرساخت ها برای گرفتن میزبانی مهیاست؟
البته هستند هیات هایی که ریسک برگزاری رقابت های بزرگ را نمی پذیرند و در این میان بودند هیات هایی که با برنامه ریزی قوی و مدت دار با وجود مهیا نبودن زیرساخت ها وارد میدان میزبانی شدند و تاریخ ورزش استان هیات هایی را هم داشت که با وعده و خیال خوش پا در میدان میزبانی گذاشتند اما چیزی جز ناامیدی و روزهای تاریک بعد از میزبانی نصیب شان نشد.
میزبانی رقابت های بزرگ در استان ما هم می تواند جایگاه ات را یک پله در کشور بالاتر ببرد و هم می تواند باعث چندین پله سقوطت شود، طوری که باید چند سال سعی کنی چاله های ایجاد شده آن میزبانی را پر کنی. سرپرست هیات هندبال استان می گوید: تصمیم داریم میزبان لیگ مناطق کشور باشیم و قرار است جلسه ای داشته باشیم تا ببینیم اصلا شرایط میزبانی را داریم یا نه؟
فاطمه مرزی می افزاید: قطعا گرفتن میزبانی به وجهه ورزشی آن رشته کمک می کند ولی هنوز خوابگاه مخصوص ورزشکاران نداریم و نمی دانیم باید چه کنیم.
وی بیان می کند: به احتمال خیلی زیاد از آموزش و پرورش برای خوابگاه کمک بگیریم و به امید خدا درست می شود.
وی یادآور می شود: سالن ورزشی هم برای برگزاری مسابقات نداریم و باید این مشکل را با کمک شهرستان هایی که سالن در اختیار دارند حل کنیم.
یکی از عوامل اجرایی یکی از هیا های ورزشی نیز می گوید: یکی از مشکلات برای میزبانی، نبود نیروی داوطلب برای کمیته اجرایی میزبانی مسابقات است.
او که نمی خواهد نامش ذکر شود، می افزاید: به این شکل وقتی میزبانی می کنیم فشار اصلی روی ورزشکاران و مربی است که باعث می شود از فضای مسابقه دور شویم و این اصلا منصفانه نیست و به همین دلیل دوست ندارم میزبان باشیم.
وی تصریح می کند: نبود خوابگاه و وسایل رفت و آمد ورزشکاران هم از دیگر مشکلات مان است که خوشبختانه در حال حاضر اداره کل از نظر مالی از هیات هایی که بخواهند میزبان باشند حمایت می کند که این خودش باعث انگیزه می شود.
نایب رئیس هیات تنیس استان نیز می گوید: یکی از بزرگ ترین دغدغه هایی که هیات ما دارد کمبود زمین و امکانات ورزشی است، در واقع حداقل زمین های تنیس برای میزبانی مسابقات و دوره های آموزشی 3 زمین استاندارد و در کنار یکدیگر است، در حالی که بجنورد تنها دو زمین در کنار یکدیگر دارد و این نگرانی اصلی است.
زهره اسدی می افزاید: مشهدی ها مسابقات کشوری را در 6 زمین و طی 5 روز برگزار کردند در حالی که ما باید همین مسابقات را مرداد ماه در دو یا سه زمین طی 5 روز برگزار کنیم.
وی ادامه می دهد: با این که کمبود بسترها مانع فعالیت و تلاش ما نشده و این روزها به شدت هیات استان و شهرستان بجنورد در حال تدارکات لازم برای برگزاری مسابقات است اما همچنان در پس زمینه ذهن این دغدغه وجود دارد.
وی تصریح می کند: یکی دیگر از مشکلات موجود نبود خوابگاه های ورزشی مشخص است.
قرار است میزبان تعداد زیادی از تنیسورهای سراسر کشور باشیم و باید مکانی را به عنوان خوابگاه به آن ها معرفی کنیم اما مکان مشخصی به عنوان خوابگاه ورزشی وجود ندارد.
وی ادامه می دهد: مسائل مالی هم بخش دیگری از مشکلات است با این که بخشی از هزینه ها از طریق دریافت ورودی برگزاری مسابقات تأمین می شود اما هزینه خرید تجهیزات برگزاری و به سازی زمین ها بیش از این است و ما نیازمند حمایت های مالی هستیم.
رئیس هیات فوتبال استان دراین باره می گوید: اولین موضوع خوابگاه است که متاسفانه دغدغه اصلی ورزش استان است.
حسین جعفرزاده افزود: اسفند ماه میزبان جوانان کشور بودیم و با حضور 6 تیم برگزار شد که برای دو تیم از خوابگاه هیات فوتبال، دو تیم از خوابگاه هیات کشتی و یک تیم از خوابگاه سپاه استفاده و در نهایت 2 میلیون و 500 هزار تومان اجاره پرداخت کردیم.
وی ادامه می دهد: مسابقات رشته فوتبال یا به صورت لیگ یا به صورت منطقه ای برگزار می شود اما برای رشته های دیگر موضوع فرق می کند و در بعضی از مسابقات 400 تا 450 نفر مهمان دارند که این میزبانی را سخت می کند.
وی تصریح می کند: حتی برای مسابقات با تعداد تیم های کم هم خوابگاه به اندازه کافی نیست و پرداخت هزینه برای اجاره از عهده تیم ها و هیات ها خارج است.
رئیس هیات والیبال بجنورد هم به خبرنگار ما می گوید: ما امسال میزبان مسابقات قهرمانی کشور در رده سنی جوانان هستیم و دغدغه های ما اول نداشتن سالن استاندارد برای برگزاری مسابقات و دوم کمبود و نبود خوابگاه است.
داوود یزدانی می افزاید: با توجه به این که خوابگاه های مجموعه ورزشی شهید علیدخت متعلق به هیات های کشتی و کوهنوردی است باز هم دچار کمبود هستیم و چون خوابگاه هیات کشتی به صورت سوئیت اختصاصی نیست و ظرفیت آن محدود است و خوابگاه هیات کوهنوردی هم به ورزشکاران تعلق نمی گیرد و ظرفیت آن خیلی محدود است، ناچاریم برای تهیه خوابگاه و سالن هزینه زیادی را متحمل شویم و این کار ما را سخت تر می کند.
یکی از مربیان هیات بدمینتون استان می گوید: گرفتن میزبانی به طور حتم سخت است ولی در رشته بدمینتون به لحاظ شناخته شدن شهر و استان مان در این رشته و این که پیشرفت خیلی خوبی داشتیم خوب است.
اکرم جوانمرد می افزاید: توانستیم میزبان مسابقات لیگ کشوری بانوان باشیم ولی فکر می کنم از نظر خوابگاه خیلی مشکل داریم و فضای مناسبی در شأن داوران و ورزشکاران نداریم.
وی بیان می کند: اگر هم خوابگاهی باشد آن قدر پرهزینه است که بار مالی دارد و باید در این مورد مسئولان اقدام کنند.
سرپرست هیات دو و میدانی استان نیز می گوید: برای گرفتن مجوز میزبانی مسابقات کشوری هیچ مشکلی نداریم اما یکی از مشکلات اساسی این است که در استان ما خوابگاهی نیست تا ورزشکاران یک جا اسکان داده شوند.
علی اصغر صابری می افزاید: باید تیم ها را در خوابگاه های ادارات که آن هم هماهنگی اش بسیار سخت است اسکان دهیم.
وی می گوید: واقعیت اش این است که استان ما نیازمند یک خوابگاه بزرگ ورزشی است که به امید خدا امیدوارم با درایت مدیر کل ورزش و جوانان استان این اتفاق بیفتد.
اخبار خراسان شمالی را در پیام رسان سروش اخبار ایرنا خراسان شمالی به نشانی @IRNABOJNURD پیگیری کنید.
منبع: روزنامه خراسان شمالی
ع/ 6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.