سیدمجید بهشتی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اعتبارات مصوب شده مکانیزسیون کشاورزی خراسان شمالی در سال جاری را 240 میلیارد ریال عنوان و اظهار داشت: تاکنون از این میزان کمتر از چهار میلیارد ریال اعتبار جذب شده است.
وی افزود: خشکسالی و کاهش بارش باران موجب خسارت زیادی به کشاورزان این استان شده است، هم اکنون وضعیت اقتصادی این قشر مناسب نیست آنان توانایی خرید ماشین آلات این بخش را ندارند.
بهشتی اظهار داشت: پیش بینی می شود با اعتبارات مصوب شده امسال 750 دستگاه ادوات و ماشین آلات بخش کشاورزی خریداری شود این در صورتی محقق خواهد شد که افزایش قیمت در این خصوص نداشته باشیم، قدرت خرید کشاورزان این استان پایین است.
رئیس اداره فناوری‌های نوین سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی با بیان اینکه اعتبارات مصوب شده مکانیزاسیون سال گذشته در خراسان شمالی 290 میلیارد ریال بوده است افزود: از این میزان 240 میلیارد ریال آن جذب شد که 815 دستگاه ادوات کشاورزی خریداری شد.
بهشتی افزود: شرایط تسهیلات پرداخت شده 20 درصد آورده متقاضی، 15 درصد کارمزد است که بازپرداخت ادوات کشاورزی سه ساله، تراکتور پنج ساله و کمباین هفت ساله است.
در مجموع 45 هزار دستگاه ماشین آلات و ادوات در این استان وجود دارد که 12 هزار و 700 دستگاه تراکتور است.
خراسان شمالی 344 هزار هکتار عرصه کشاورزی دارد که سالانه بیش از 2 میلیون و 500 هزار تن انواع محصول زراعی، باغی و دامی تولید می شود.
7186/ 3007/ 6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.