حسن نوری روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: سه هزار و 750 میلیارد ریال اعتبار از محل صندوق توسعه ملی و بانک های عامل برای بحث اشتغال به این استان اعلام شد که از این میزان 70 درصد آن معادل 2 هزار و 630 میلیارد ریال سهم این استان است.
وی افزود: در صورت جذب 70 درصد سهم می توانیم برای جذب 30 درصد نیز طرح معرفی کنیم.
این مسئول خراسان شمالی با بیان اینکه تاکنون 50 درصد تسهیلات به بانک های عامل این استان ابلاغ شده است افزود: یکهزار و 203 میلیارد و 75میلیون ریال اعتبار به بانک های این استان ابلاغ شده است.
نوری اظهار داشت: تاکنون پنج هزار و 348 نفر طرح اشتغال خود را در سامانه کارا ثبت نام کرده اند که از مجموع این تعداد یکهزار و 200 طرح توسط کمیته فنی بررسی، 452 طرح معرفی و 74 طرح نیز تسهیلات پرداخت شده است.
وی افزود: شعار دولت تدبیر و امید ایجاد اشتغال است که این امر نیز با هدف و برنامه بوده است که همسو با این برنامه بخش خصوصی و نظام بانکی نیز باید کمک کنند و متقاضیان کار نیز در این زمینه باید با برنامه پیش بروند.
وی اظهار داشت: ارائه برنامه ها و بسته های مختلف برای ایجاد اشتغال می طلبد که دستگاه های اجرایی مرتبط با کار و بانک ها نیز تغییر کنند و فعال تر شوند تا بتوانیم از این فرصت استفاده کنیم و جوابگوی برنامه ها باشیم.
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی گفت: برای موفقیت در اجرای طرح ها، برنامه های آموزشی در رابطه با کارآفرینی راه اندازی شده است که باعث می شود تا شغل های پایدار ایجاد و همچنین از انحراف نیز جلوگیری شود.
نرخ بیکاری استان پارسال 11.8 درصد بود که این رقم امسال به 9.9 درصد کاهش یافت؛ استاندار خراسان شمالی هم قول داده است این نرخ در سال 1400به کمتر از 5 درصد برسد.
هم اکنون سهم اشتغال استان در بخش کشاورزی 39.6 درصد، صنعت 24.3 درصد و خدمات 36.1 درصد است.
سهم این استان در اشتغال حوزه کشاورزی بیش از میانگین کشوری است اما در بخش صنعت و خدمات پایین تر است؛ خراسان شمالی با دارا بودن 344 هزار هکتار عرصه کشاورزی، ظرفیت بسیار بالایی برای ایجاد اشتغال در این حوزه دارد که می توان با راه اندازی کارخانه ها و صنایع تبدیلی و تکمیلی مرتبط در این بخش اشتغال پایدار زیادی ایجاد کرد.
3007/ 6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.