علی مبارکی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا به مشکلات مرغداران این استان در هفته اخیر اشاره کرد و اظهار داشت: به علت مشکلات کامیون داران، تامین نهاده های دامی استان دچار اختلال شد که با هماهنگی های شرکت پشتیبانی و پیگیری های لازم از نهاده های داخل انبار استفاده شد.
به گزارش ایرنا کامیون داران خراسان شمالی در چند روز گذشته در برخی از شهرهای استان خواستار رسیدگی به مشکلات صنفی خود شدند که این امر موجب مشکلاتی در بخش های مختلف شده بود.
مبارکی افزود: نهاده های مورد نیاز مرغداران شامل ذرت، کنجاله و سویا به اندازه کافی در انبارها و بازار استان موجود است و هم اکنون هیچ کمبودی در این خصوص نداریم.
وی به مشکلات مرغداران این استان در چند روز اخیر اشاره ای کرد و گفت: یکی از مشکلات مرغ داران کاهش قیمت مرغ زنده بود که اتحادیه ها با خریداری و تزریق به بازار این مشکل را برطرف کردند.
وی گفت: قیمت مرغ زنده در بازار این استان چهارشنبه هفته گذشته به ازای هر کیلوگرم 44 هزار ریال بود که دیروز به 50 هزار ریال افزایش یافت.
در استان 867 هزار نفری خراسان شمالی سالانه حدود 15 هزار تن گوشت مرغ مصرف می شود که 25 درصد از نیاز استانی از استان های گلستان و خراسان رضوی تامین می شود.
همچنین سرانه مصرف گوشت مرغ در استان به ازای هر نفر در سال 20 کیلوگرم است.
بیشترین تعداد جوجه ریزی در سطح مرغداری‌های خراسان شمالی مربوط به شهرستان شیروان است.
این استان 85 واحد مرغداری با ظرفیت یک میلیون و 971 هزار قطعه و 4 واحد فعال مرغ تخم گذار با ظرفیت 69 هزار و 200 قطعه دارد که سالانه سه هزار تن تخم مرغ در این استان تولید می شود.
18 واحد مرغداری در خراسان شمالی نیز نیمه فعال است.
7186/3007 /6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.