سیدمحمود سیدالحسینی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در سال های گذشته با تلاش بانک، ضریب ریسک به5 درصد کاهش پیدا کرده بود اما در پایان سال گذشته به حدود 13 افزایش پیدا کرد.
وی گفت: این بدان معنا است که 13 درصد از اعتباراتی که به مشتریان تزریق شده است به منظور تزریق مجدد به بخش کشاورزی بازگشت ندارد و بانک نتوانسته است آن را بازپس بگیرد.
وی افزود: این امر نشان از ضعف توان مردم در بازپرداخت بدهی های بانک دارد.
سیدالحسینی به گلایه های کشاورزان از ضعف در بازپرداخت بدهی ها به بانک اشاره و خاطرنشان کرد: کشاورزان خراسان شمالی در بازپرداخت مطالبات خود به بانک ها با مشکل روبه رو شده اند.
وی تصریح کرد: بروز خشک سالی ها و کاهش بارندگی ها در چند سال گذشته، سبب کاهش درآمد کشاورزان شده است و از این رو بیشتر کشاورزان به بانک بدهکار هستند.
سیدالحسینی گفت: در این استان بخش قابل توجهی از کشت های پاییزه به صورت دیم انجام می شود و این نوع کشت وابستگی زیادی به شرایط بارندگی دارد.
معاون اعتبارات و بانکداری شرکتی بانک کشاورزی خراسان شمالی تصریح کرد: در سال هایی که میزان بارندگی کاهش می یابد آبیاری کشت ها با مشکل رو به رو می شود و کشاورزان به درآمد مناسبی دست پیدا نمی کنند و از این رو توان بازپرداخت بدهی ها نیز کاهش پیدا می کند.
بیش از 42 هزار بهره بردار در بخش کشاورزی خراسان شمالی وجود دارد.
7185/ 6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.