حسن وحید روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: گونه های کاشته شده در این اراضی شامل ون، افراشیردار، بلوط، زرشک وحشی، گلابی وحشی، داغداغان و دغدغک است.
وی با بیان اینکه این پروژه از محل اعتبارات طرح صیانت از جنگل های شمال انجام شده است افزود: اجرای این پروژه ها، ضمن افزایش سطح جنگل و پوشش گیاهی این مناطق، باعث جلوگیری از تخریب و تصرف، جلوگیری از ایجاد روان آب و بروز سیل در پایین دست این مناطق می شود.
وحید افزود: جنگل ها یکی از انواع منابع طبیعی به عنوان حیاتی ترین بستر توسعه پایدار محیط زیست و پدیده های اکولوژیک و در حقیقت زیربنایی برای کشور به شمار می روند.
جنگل های استان خراسان شمالی مساحتی بیش از 434 هزار و 500 هکتار از عرصه های منابع طبیعی استان را در برگرفته است که اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری به منظور مدیریت بهینه، حفاظت، احیا و توسعه جنگل های استان، طرح هایی تحت عنوان مدیریت منابع جنگلی، جنگلداری چندمنظوره و جنگل داری تولیدی غیر چوبی تهیه و اجرا می کند.
از سال 84 تا سال 95، در این استان بیش از دو هزار و 300 هکتار جنگل کاری صورت گرفته است.
گستره حوزه منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی دو میلیون و 33 هزار و 36 هکتار است که از این وسعت یک میلیون و 400 هزار هکتار مرتع، بیش از 183 هزار هکتار بیابان و 434 هزار و 550 هکتار جنگل است.
7186/3007/6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.