علی پرتونیا روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این سند با استفاده از نتایج مطالعات نقاط پرتصادف و دارای تصادف، نیمه نخست امسال تهیه و تدوین می شود.
وی افزود: مطالعه نقاط پرتصادف استان در 2 روز کاری توسط نمایندگان و کارشناسان راه و شهرسازی، راهداری و حمل و نقل جاده ای، مشاوران و پلیس راه انجام شد.
وی خاطرنشان کرد: سند جامع نقاط پرتصادف جاده های استان مبنای برنامه ریزی ها برای تخصیص اعتبار و اجرای طرح های مختلف در زمینه آشکارسازی و حذف نقاط پرتصادف و دارای تصادف در جاده های استان خواهد بود.
پرتونیا با اشاره به اینکه 96 نقطه پرتصادف و 337 نقطه دارای تصادف در محورهای اصلی، فرعی و روستایی استان شناسایی شده است گفت: 10 نقطه جدید از 337 نقطه دارای تصادف استان در برنامه مطالعه و بررسی قرار گرفته است.
رئیس اداره ایمنی وحریم اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی گفت: حذف 9 نقطه پرتصادف در سفر رئیس جمهوری به استان تصویب شد که این طرح تاکنون حدود 80 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.
طول راه های خراسان شمالی بدون احتساب راه های روستایی، یکهزار و 343 کیلومتر است که 1,54 درصد از راه های کشور را به خود اختصاص داده و از این لحاظ در رتبه 25 کشور قرار دارد.
اکنون 166 کیلومتر بزرگراه، 432 کیلومتر راه اصلی و 745 کیلومتر راه فرعی در این استان وجود دارد و طول راه های شریانی استان 637 کیلومتر است که 1,8 از راه های شریانی کشور را دارد و در رتبه 23 قرار دارد.
طول راه های روستایی استان هم 4 هزار و 654 کیلومتر است که 3,6 درصد از راه های روستایی کشور را به خود اختصاص داده و به این لحاظ در رتبه 13 قرار دارد.
7185/ 6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.