به گزارش ایرنا، محمدرضا صالحی دوشنبه شب در نشست شورای آموزش و پرورش استان اظهار داشت: البته می توان با استفاده از امکانات دستگاه های مختلف همچون شهرداری هزینه ها را کاهش داد اما هدف ما ارزان سازی نیست.
وی افزود: استان های دارای قدمت همچون خراسان شمالی به لحاظ فضای آموزشی با مشکلات بیشتری رو به رو هستند و بخش زیادی از ساخت و سازها در زمینه فضای آموزشی صرف نوسازی مدارس قدیمی و تخریبی می شود به همین علت با وجود تلاش های زیاد هنوز با مشکل کمبود فضای آموزشی در این استان روبه رو هستیم.
وی خاطرنشان کرد: در سفر رهبر معظم انقلاب و سفر کاروان دولت تدبیر و امید به استان اعتبارات خوب مصوب و اقدامات زیادی هم انجام شد اما کمبود ها هنوز وجود دارد.
وی افزود: در استفاده از توان خیران، باید اولویت ها در ایجاد فضای آموزشی تعیین شوند تا ساماندهی مناسبی دراین باره انجام شود.
استاندار خراسان شمالی در بخش دیگر سخنان خود به اجرای اردوگاه دانش آموزی شهید چمران در بجنورد اشاره کرد و گفت: این اردوگاه تا اول تیرماه باید برای حضور دانش آموزان آماده شود.
صالحی با تاکید بر اینکه باید نخستین گروه از دانش آموزان در اول تیرماه امسال در این اردوگاه حضور یابند اظهار داشت: مدیران شرکت گاز و شرکت آب منطقه ای و سایر دستگاه های مرتبط موظف هستند مشکلات این اردوگاه را سریعتر برطرف کنند.
وی در بخش دیگر سخنان خود در باره برگزاری برنامه های اوقات فراغت برای دانش آموزان گفت: از دستگاه های اجرایی انتظار می رود امکانات و سالن های ورزشی بلااستفاده خود را در اختیار آموزش و پرورش و دانشگاه ها قرار دهند.
وی با اشاره به اینکه شعار امسال برنامه های اوقات فراغت با مهارت آموزی گرده خورده است خاطرنشان کرد: در این برنامه ها باید از توان و ظرفیت های مراکز آموزش فنی و حرفه ای استفاده شود.
استاندار خراسان شمالی با اشاره به برخی اظهار نظرها درباره بازنشستگی مدیرکل آموزش و پرورش استان اظهار داشت: بر اساس قانون، کارمندان با مدرک کارشناسی ارشد و بالاتر، پس از 35 سال خدمت، آماده بازنشستگی می شوند اما تا زمانی که دولت به وجود او نیاز دارد و فرد نیز برای بازنشستگی متقاضی نشده، ادامه کارش مانعی ندارد.
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای خراسان شمالی نیز با اشاره به اینکه اجرای راه دسترسی به اردوگاه دانش آموزی شهید چمران بجنورد از وظایف این شرکت است گفت: این پروژه راهسازی توسط این شرکت انجام می شود.
سید ابراهیم علوی اظهار داشت: راه دسترسی این اردوگاه منطبق به راه دسترسی به سد بش قارداش است و بابت اجرای این سد به پیمانکار بدهکار هستیم.
164 هزار دانش آموز در بیش از 2 هزار باب آموزشگاه خراسان شمالی زیر نظر 14 هزار فرهنگی مشغول به تحصیل هستند.
7185/ 6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.