ابوالقاسم بابایی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: اکنون 129 کلاس درس پیش ساخته در استان وجود دارد.
وی افزود: بر اساس اطلاعات شناسنامه فنی فضاهای آموزشی، 40 مدرسه خشتی و گلی در استان شناسایی شد همچنین 40 مدرسه پیش ساخته در جوارمدارس خشتی ساخته شده است که باید حذف شود.
بابایی افزود: در سفر رئیس جمهوری به استان، مصوب شد 80 مدرسه شامل 40 مدرسه خشتی و گلی و 40 مدرسه پیش ساخته در جوار این مدارس، تخریب و نوسازی شود.
به گفته مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان شمالی تا کنون 110 میلیارد ریال در این زمینه هزینه شده اما، نیاز است تا اعتبار بیشتری در اختیار قرار گیرد و مصوبه عملیاتی شود.
وی در بخش دیگر سخنان خود درباره بازسازی مدارس در روستاهای استان اظهار داشت: در سال های گذشته، توجه به مناطق روستایی بیشتر بوده است و اقدامات خوبی برای حذف مدارس فرسوده و خطرآفرین و خشتی انجام شده است.
بابایی تصریح کرد: در این زمینه تاکنون 140 کلاس در قالب 40 مدرسه به بهره برداری رسیده است.
بابایی در باره بازسازی مدارس آسیب دیده از زلزله 23 اردیبهشت ماه سال گذشته گفت: در حادثه سال گذشته، 170 مدرسه نیاز به تعمیر پیدا کرد که در این زمینه 15 میلیارد ریال طی تابستان گذشته هزینه شد.
وی با بیان اینکه در بازسازی مدارس آسیب دیده از زلزله، چند مدرسه با هم تجمیع شده اند گفت: 20 مدرسه آسیب دیده از زلزله نیاز به تخریب و بازسازی پیدا کرده اند.
بابایی اظهار داشت: در زلزله اردیبهشت ماه پارسال، 33 مدرسه با 161 کلاس درس برای تحصیل سه هزار و 847 دانش آموز نیاز به تخریب و بازسازی پیدا کرد که اکنون این تعداد به 20 مدرسه کاهش یافته است.
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان شمالی گفت: تا کنون ساخت 12 باب مدرسه شهری و روستایی با کمک خیران و منابع رهبری عملیاتی شده است.
164 هزار دانش آموز در بیش از 2 هزار باب آموزشگاه زیر نظر 14 هزار فرهنگی مشغول به تحصیل هستند.
7185/ 6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.