عباس اهرابی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به 'طرح سرپناه' اظهارداشت: 300خانوار دارای یتیم استان در اجرای این طرح شناسایی شده است که این نهاد در نظر دارد همه آن ها را در یک برنامه چهار ساله خانه دار کند.
وی بابیان اینکه از مجموع خانوارهای یتیم فاقد مسکن ۱۷۰ خانوار نیازمند ساخت و ۱۳۰ خانوار نیز نیازمند خرید مسکن هستند گفت: برای خانه‌دار شدن این ایتام 120 میلیارد ریال اعتبار نیاز است.
وی گفت: طبق برنامه‌های جدید از ابتدای سال ۹۷ پروژه ساخت ۳۰۰ واحد مسکونی ایتام کلید زده می‌شود.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان شمالی بیان کرد: منابع این طرح قرار است از سه محل کمک‌های خیران، منابع کمیته امداد این استان و همچنین تسهیلات قرض‌الحسنه تأمین شود.
وی افزود: با توجه به اینکه زمین‌های روستایی با قیمت ارزان در دسترس قرار دارند، براین اساس ساخت مسکن برای ایتام در روستاها در اولویت است.
اهرابی اظهارداشت: تعدادی از خانواده های ایتامی که در روستاها ساکن هستند، مسکن مقاوم و استاندارد ندارند که با اجرای این طرح و مشارکت خیران برای آنها نیز خانه احداث می شود.
در حال حاضر 33 هزار خانواده در خراسان شمالی با جمعیت 53 هزار نفر زیر پوشش اداره کل کمیته امداد امام خمینی (ره) هستند که بیش از 47 درصد از این خانوارها یعنی حدود 16 هزار نفر در مناطق محروم ساکن هستند.
اخبار خراسان شمالی را در پیام رسان سروش اخبار ایرنا خراسان شمالی به نشانی @IRNABOJNURD پیگیری کنید.
ع/ 6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.