به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی این اداره کل، محمدعلی عباس زاده وحید اظهار داشت: این اقدام در راستای تحقق شعار سال با عنوان حمایت از کالای ایرانی و حمایت از کارگاه های تولیدی، فعالان اقتصادی و کارفرمایان درسال جاری ارائه شده است.
به گزارش ایرنا تامین اجتماعی استان یک هزار میلیارد ریال از کارفرمایان و دستگاه های اجرایی این استان طلب دارد که برای وصول این طلب از آنان بارها خواسته شده بود که در مهلت مقرر بدهی خود را پرداخت کنند حتی نحوه تعاملات با آنان نیز ارائه شده بود.
بیش از 10 هزار کارگاه فعال زیر پوشش بیمه تامین اجتماعی خراسان شمالی هستند، جمعیت بیمه شدگان استان بیش از ١١٠ هزار نفر است.
این مسئول با بیان اینکه طبق ماده ١٣ قانون حق و توان تولید، پیشنهاد تمدید بخشودگی جرایم کارفرمایان خوش حساب از سوی تامین اجتماعی درسال جاری به هیات دولت ارائه و تصویب شد، افزود: در این راستا تمدید مهلت طرح بخشودگی جرایم کارفرمایان خوش حساب به مدت دوماه در سراسر کشور اجرایی شد.
وی افزود: کارفرمایان خوش حساب دارای بدهی برای اطلاع از وضعیت دیرکرد بدهی خود به شعب سازمان تامین اجتماعی استان مراجعه کنند.
عباس زاده طرح بخشودگی جرائم بیمه ای کارفرمایان خوش حساب را شامل کارفرمایان کارگاه های معدنی، تولیدی، خدماتی و صنعتی و اشخاص حقیقی و حقوقی عنوان کرد.
مدیرکل تامین اجتماعی خراسان شمالی یکی از مزیت های مهم برای کارفرمایان را حفظ نیروی کار اعلام کرد و گفت: اگر کارفرما بتواند نیروی کار خود را حفظ کند جزو مباحث امنیتی در بحث اشتغال کشور محسوب می‌شود.
وی افزود: بنابراین بحث نیروی کار جدید، موضوع مهم دیگری است که طی آن کارفرما بتواند از معافیت‌های بیمه ای قانون برنامه ششم توسعه استفاده کند.
مدیرکل تامین اجتماعی خراسان شمالی گفت: به منظور حفظ نیروی کار موجود این سازمان امتیازاتی در خصوص اصلاح مجموع مقررات تامین اجتماعی اختصاص داده است که از آن جمله ماده ١٣ قانون حق و توان تولید است که بر اساس آن قرار شد قانون بخشودگی جرایم را برای کارفرمایان خوش حساب به عمل آورد.
خراسان شمالی 863 هزار نفر جمعیت دارد.
71 درصد جمعیت شهری و 37 درصد جمعیت روستایی این استان زیر پوشش تامین اجتماعی هستند.
3007/ 6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.