محمد صمدی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: مقدمات اولیه برای اعزام هیات های تجاری به کشورهای تاجیکستان، ترکمنستان، عراق، افغانستان، ترکیه، گرجستان، قزاقستان، قرقیزستان، روسیه، آذربایجان، چین، آلمان، هندوستان، امارات متحده عربی و فرانسه فراهم شده است.
وی با بیان اینکه هم اکنون تجار این استان با 30 کشور جهان رفت و آمد تجاری دارند، گفت: اعزام هیات های تجاری به 15کشور برای برقراری ارتباط بیشتر روابط تجاری، آشنایی تجار ایرانی با سایر کشو ها و برطرف کردن مشکلات پیش رو انجام می شود.
وی اظهار داشت: برخی از هیات های تجاری نیز از سایر کشورها در سال جاری وارد استان خراسان شمالی خواهند شد.
دبیر و سخنگوی شورای گفت و گوی دولت با بخش خصوصی خراسان شمالی در بخش دیگری از سخنانش مهم ترین و اولین گام برای بهبود محیط کسب و کار، ایجاد ثبات اقتصادی اعلام کرد.
رئیس اتاق بازرگانی خراسان شمالی از جمله راهکاری پیشنهادی در راستای بهبود فضای کسب کار را شامل رقابت پذیری تولید، بهره وری، حمایت از صادرات و پیاده سازی اقتصاد دانش بنیان عنوان کرد.
وی با بیان این که فعالیت اقتصادی بیشتر موجب رشد سرمایه گذاری، ایجاد اشتغال و افزایش درآمد و رفاه اجتماعی مردم می شود گفت: بهبود محیط کسب و کار شکوفایی بیشتر اقتصاد کشور را به همراه دارد و همچنین بهبود محیط کسب و کار در توانمند سازی مردم در برابر فقر، بیکاری نقش موثری دارد.
خراسان شمالی با کشور ترکمنستان 301 کیلومتر مرز مشترک دارد.
این استان حدود 400 واحد تولیدی و صنعتی با سرمایه گذاری 13 هزار میلیارد ریال و اشتغال 11هزار نفر دارد که از لحاظ داشتن صنایع بزرگ صنعتی در بین 31 استان کشور رتبه دهم را داراست.
سهم اشتغال در این استان در سه بخش کشاورزی با 39.6 درصد، صنعت با 24.3 درصد و خدمات 36.1 درصد است.
3007/ 6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.