به گزارش ایرنا محمدرضا صالحی روز سه شنبه در شورای گفت و گوی دولت با بخش خصوصی این استان اظهار کرد: هم اکنون در بخشی از محصولات کشاورزی از جمله انگور، زعفران، پسته و سایر، تولیدات با کیفیتی داریم اما متاسفانه بدون برند و به صورت خام از استان خارج می شود.
وی بر حمایت از تولید کننده های این استان تاکید کرد و افزود: تا زمانی که خام فروشی داشته باشیم و تولیدات به صورت مستقیم حتی اگر صادر نیز شود موفق عمل نکرده ایم.
وی با بیان اینکه هم اکنون از خرید فله ای کمتر استقبال می شود اظهار کرد: برند سازی ایجاد اشتغال پایدار می کند که هم اکنون باید این امر در استان جدی گرفته شود.
استاندار خراسان شمالی در بخش دیگری از سخنانش بر احصای مشکلات تولید کننده ها در بخش های مختلف تاکید کرد و افزود: مسائل و مشکلات دست و پاگیر، موانع غیر قانونی داخل استان باید شناسایی و برای رفع آنان تلاش کنیم و در خصوص قوانین مربوط به کشور نیز باید پیشنهاد های لازم ارائه شود.
صالحی بر صادرات محصولات تولیدی این استان نیز تاکید کرد و اظهار داشت: علاوه بر بازار های هدف در کشور های همسایه باید بازار کشور های پیشرفته از جمله آلمان، فرانسه و چین نیز مد نظر باشد تا فعالیت ها به سمت و سوی کشور هایی که در حوزه اقتصادی ریشه دار تر هستند حرکت کند.
استاندار خراسان شمالی در بخش دیگری از سخنانش گفت: اگرچه در برخی از شاخص ها در رده های آخر جدول در سطح کشور قرار داریم اما از این رتبه نترسیم و نگران نباشیم بلکه باید برای ارتقا تلاش کنیم.
صالحی با بیان اینکه هم اکنون میراث دار برخی از این شاخص ها هستیم افزود: باید مسائل و مشکلات در حوزه کسب و کار احصا و به صورت مصداقی برای رفع مشکل تلاش کنیم.
استاندار خراسان شمالی افزود: در قانون کار کرفرما و کارگر در مقابل هم هستند در صورتی که باید مکمل نگاه شود، نگاه این دو باید حرکت آسانسوری باشد چرا که اگر یکی بالا رود دیگر نیز بالا خواهد رفت.
وی اظهار داشت: افزودن تبصره ها نیز مشکلات در این ر استا را بیشتر خواهد کرد.
3007/ 6042/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.