به گزارش روز دوشنبه اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان شمالی، محمود ثمینی در نشست کارگروه توسعه مشارکت های مردمی و سازمان های مردم نهاد اظهار کرد: هنر اصلی سازمان های مردم نهاد می تواند جلب مشارکت های مردمی و خیران برای کاهش آسیب های اجتماعی باشد.
وی افزود: از گسترش سازمان های مردم نهاد با محوریت ورزش برای ایجاد هم افزایی و گسترش و تکمیل طرح های اجتماعی در مناطق محروم حمایت می کنیم زیرا که ایجاد جامعه سالم و بانشاط یکی از مهم ترین راهکارها برای پیشگیری از اعتیاد است.
ثمینی در ادامه بر جهت گیری خیران به اجرای طرح های پیشگیری از اعتیاد با هدف تضمین سلامت جامعه تاکید کرد و افزود: کار خیر تنها در کمک به نیازمندان و مدرسه سازی معطوف نمی شود و باید بدانیم امروز کاهش آسیب های اجتماعی بویژه اعتیاد یکی از بهترین خیرهاست که باید این موضوع برای خیران استان توجیه و فرهنگ سازی شود.
سرپرست معاونت سیاسی، اجتماعی و امنیتی استانداری خراسان شمالی تصریح کرد: نقش صدا و سیما هم در اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر بسیار مهم است و این موضوع باید به عنوان معضل اساسی جامعه از سوی رسانه ها به مردم معرفی شود و تمام تلاش و توان ما علاوه بر درمان افراد معتاد باید پیشگیری از اعتیاد باشد.
وی خاطرنشان کرد: بحث اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر و پیشگیری از اعتیاد یعنی خارج شدن اعتیاد از حالت جرم به یک معضل اجتماعی تا با این تغییر نگاه در جامعه بتوانیم با اهتمام بیشتری در این راه گام برداریم.
وی با تاکید بر این که خطر اعتیاد در بیخ گوش آحاد مردم است، افزود: موضوع مبارزه با مواد مخدر و پیشگیری از اعتیاد را باید جدی گرفت و از لاک اقدامات صرفا اداری خود بیرون بیاییم و سعی در مشارکت مردمی برای حل این معضل داشته باشیم و از تمامی ظرفیت های موجود بهره مند شویم.
ثمینی در ادامه سخنان خود مدیران دستگاه های اجرایی حاضر در جلسه را مورد خطاب قرار داد و افزود: دستگاه های اجرایی باید هر چه سریعتر طرح های خود با محوریت پیشگیری از اعتیاد را به دبیرخانه کارگروه ارسال کنند و همچنین باید تلاش ها و اقدامات به گونه ای باشد که علاوه بر دریافت سهم استان از ستاد ملی مبارزه با مواد مخدر بتوانیم بیشتر از سهم قانونی خود از اعتبارات ملی بهره مند شویم که تحقق این هدف مستلزم ارائه طرح های کارشناسی بیشتر است.
وی مطرح کرد: باید بتواینم از ظرفیت دیگر شوراها، کارگروه ها و کمتیه هایی هم که در حوزه مبارزه با مواد مخدر و پیشگیری از اعتیاد فعالیت می کنند، بهره مند شویم زیرا که جزیره ای کار کردن نتیجه ای را به دنبال نخواهد داشت.
وی گفت: به عنوان مثال جلسات ستاد بازآفرینی شهری در سطوح ملی، استانی و شهرستانی با هدف بازتوانی و توانمندسازی محلات دارای امکانات عمرانی، ورزشی و فرهنگی پایین تر از متوسط جامعه شهری در حال برگزاری است که با ایجاد هم افزایی و همفکری در اجرای طرح های خود می توانیم از این فرصت استفاده کنیم.
ثمینی تاکید کرد: هدف اصلی کارگروه ها ایجاد هم افزایی و مشارکت بین دستگاهی و ارائه رویکرد واحد و گفتمان عمومی میان دستگاه های اجرایی است بنابراین تاکید دارم اگر در بحث مبارزه با مواد مخدر و پیشگیری از اعتیاد حلقه مفقوده برای ایجاد پیوند بین دستگاهی وجود دارد، برای حل مشکل اعلام شود.
در این جلسه طرح های پیشگیری از اعتیاد سازمان تبلیغات اسلامی و اداره کل ورزش و جوانان و همچنین گزارشی در حوزه صیانت و کارآفرینی و طرح راهبرد اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر توسط نماینده سازمان های مردم نهاد استان ارائه شد.
اخبار خراسان شمالی را در پیام رسان سروش اخبار ایرنا خراسان شمالی به نشانی @IRNABOJNURD پیگیری کنید.
ع/ 6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.