مجید گریوانی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این مانور در روزهای سه شنبه تا پنجشنبه برگزار می شود و در آن، آتش نشانان توان خود در امدادرسانی به سانحه دیدگان احتمالی جاده ها را به نمایش می گذارند.
وی خاطرنشان کرد: توان آتش نشانان در زمینه ایمن سازی و اطفای حریق خودرو و رهاسازی افراد سانحه دیده مورد رصد و بررسی قرار می گیرد.
مدیرعامل آتش نشانی بجنورد گفت: آتش نشانان در این مانور می آموزند که چگونه در عملیات امداد و نجات تصادفات جاده ای، بدون ایجاد مزاحمت برای تردد خودروهای عبوری، به سانحه دیده کمک کنند.
وی خاطرنشان کرد: آتش نشانان پیش از این در دوره های آموزشی مختلف، امداد و نجات تصادفات جاده ای را به صورت تئوری فرا گرفته اند و در مانور مزبور توان عملی را به محک می گذارند.
گریوانی با بیان اینکه به آتش نشانان تمام شهرهای استان برای حضور در این مانور فراخوان داده شده است اظهار کرد: بر اساس پیش بینی های انجام شده هر روز 25 نفر از آتش نشانان بجنورد در این مانور درگیر هستند.

* امداد در جاده ها همچنان در ابهام
مدیرعامل آتش نشانی بجنورد در بخش دیگر سخنان خود درباره نگرانی ها از امداد رسانی آتش نشانان به حوادث جاده ای گفت: خدمات رسانی آتش نشانی در خارج از حریم شهر با مشکل قانونی روبه رو است و برای کسب تکلیف از فرمانداری مکاتبه انجام شد اما فرمانداری در پاسخ اعلام کرده که بخشداری ها باید در این باره تصمیم بگیرند.
وی افزود: این در حالی است که قانون مدیریت بحران در سطح کشور در این زمینه وظیفه ای برای تصمیم گیری بخشداری ها تعیین نکرده است.
مدیرعامل آتش نشانی بجنورد اظهار کرد: در این باره از فرمانداری خواستار بررسی بیشتر هستیم تا خدمات رسانی به حادثه های جاده ای به صورت مناسب ارائه شود.
شهر بجنورد مرکز خراسان شمالی 210 هزار نفر جمعیت دارد و 87 آتش نشان در پنج ایستگاه عملیاتی این شهر آماده ارائه خدمات ایمنی به شهروندان هستند.
7185/ 6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.