به گزارش ایرنا هادی قوامی چهارشنبه شب در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان اظهار کرد: سال گذشته نسبت مصارف بانک های استان به منابعشان 114 درصد گزارش شده است و این خیلی نگران کننده است زیرا بانک های استان خط قرمز را رد کرده اند.
نماینده مردم اسفراین در مجلس شورای اسلامی افزود: بانک های استان سال گذشته 45 هزار میلیارد ریال منابع داشتند اما میزان مصارف 52 هزار میلیارد ریال بوده است و با این وضعیت بالا بودن مطالبات بانک ها، باید راهکاری اندیشه و بررسی شود که با چه روشی این میزان مطالبات کاهش یابد.
قوامی گفت: پیش از این، وام های زیر یک میلیارد ریال با بانک ها تسویه شد و امسال نیز برنامه های در این باره در دست اقدام است.
وی گفت: اکنون بیش از نیمی از مطالبات بانک های استان مشکوک الوصول است و بانک ها از بازگشت آن قطع امید کرده اند و این امر ریسک اعتباری بانک ها را افزایش می دهد.

* زیرساخت ها در استان ضعیف است
قوامی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به اینکه زیرساخت ها در استان ضعیف است گفت: ضعیف بودن زیرساخت ها سبب می شود که سرمایه گذار انگیزه حضور و سرمایه گذاری در این استان را نداشته باشد و این چالش ها و مشکلات، سبب نارضایتی در سرمایه گذار می شود.
رئیس مجمع نمایندگان مردم خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی افزود: تامین و ارتقای زیرساخت ها همچنان دغدغه و اولویت استان است و باید زیرساخت های ریلی و راه های ارتباطی ارتقا یابد.
7185/ 6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.