سیدمحمود سیدالحسینی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: به بانک کشاورزی اجازه داده شد تا براساس ماده 2 تبصره 35 قانون اصلاح قانون بودجه سال 95 و تنفیذ آن در سال 96 (بند و تبصره 16) در صورت تسویه اصل بدهی خسارت دیدگان حوادث غیر مترقبه و مشمولان بندهای 1-1 و 2-1 بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران توسط بدهکار سود و سود پس از سررسید توسط دولت و 6 درصد وجه التزام توسط بانک بخشوده شود.
وی افزود: در سال 95 و 96 مبلغ 348 میلیارد ریال سود و مبلغ 66 میلیارد ریال 6 درصد وجه التزام برای 10 هزار و 738 نفر از بدهکاران که اصل بدهی خود را پرداخت کردند، بخشوده شده است.
وی با بیان اینکه در سال های 93، 94 و 95 بدهی‌های جاری تا یک سال و بدهی‌های سرمایه‌ای تا سه سال تمدید شد افزود: بانک کشاورزی در سال های مزبور اقدام به امهال تسهیلات کشاورزان خسارت دیده کرده اما به علت تامین نشدن اعتبار، کشاورزان در این سال ها بدهکارتر شدند.
سیدالحسینی افزود: قرار بود از محل اعتبارات ماده 12 ستاد مدیریت بحران، اعتبار مورد نیاز برای اجرای طرح مزبور تامین شود اما این امر محقق نشد و کشاورزان در این مدت بدهکارتر شدند و 40 تا 50 درصد به میزان بدهکاری آنان افزوده شده است.
معاون اعتبارات و بانکداری شرکتی بانک کشاورزی خراسان شمالی گفت: 19 هزار نفر از بهره‌برداران بخش کشاورزی در استان، یکهزار و 300 میلیارد ریال به بانک کشاورزی بدهکار هستند که بار مالی استمهال این مبلغ حدود 400 میلیارد ریال برآورد شده است.
بیش از 42 هزار بهره بردار در بخش کشاورزی خراسان شمالی وجود دارد.
7185/ 6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.