مهری هاشمی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: هوای امروز استان قسمتی ابری بعضی ساعات وزش باد شدید پاره ای نقاط رگبار و رعد و برق، ارتفاعات مه و اواخر وقت کاهش ابر و همچنین برای روز پنجشنبه نیز کمی تا قسمتی ابری وزش باد شدید و در ارتفاعات افزایش ابر با احتمال رگبار پراکنده باران و به تدریج کاهش ابر پیش بینی می شود.
وی افزود: بیشترین میزان بارش ثبت شده استان در 24 ساعت گذشته مربوط به ایستگاه روستای کهنه جلگه مانه و سملقان با 28 میلیمتر بوده است.
هاشمی اظهار کرد: در همین مدت ایستگاه های فاروج 19.4 میلیمتر، محمد آباد 18.8، فرودگاه بجنورد 16.4، استاد 16.8، قوشخانه 15، ناوه 12.5، لوجلی 10 و عشق آباد 13 میلیمتر بارندگی داشته است.
وی افزود: طبق بررسی نقشه های پیش یابی هواشناسی و تصاویر ماهواره ای از امروز تا اوایل هفته آینده به تناوب بیانگر وزش باد به نسبت شدید(بعضی ساعات بسیار شدید) رگبار و رعد و برق با احتمال تگرگ و آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل ها دور از انتظار نیست.
وی گفت: در 24 ساعت گذشته کمینه دمای بجنورد 12 درجه سانتیگراد و بیشینه دمای آن 19 درجه سانتیگراد بوده است، کوسه با کمینه دمای هفت درجه سانتیگراد سردترین نقطه و سنخواست با بیشینه دمای 23 درجه سانتیگراد گرمترین نقطه استان گزارش شده است.
به گزارش ایرنا بارش باران، تگرک و جاری شدن سیل در چند روز اخیر خسارت هایی نیز به بخش های زیر بنایی و کشاورزی استان وارد کرده است.
با وجود بارش های چند روز اخیر میزان بارش باران در سال زراعی جاری این استان در مقایسه با دوره آماری بلندمدت 37.8 درصد کاهش یافته است. جمع بارندگی در سال زراعی 97-96 ( یک مهر تا 21 اردیبهشت) 121.6 میلیمتر و در دوره آماری 195.5 میلیمتر بوده است.
استان 863 هزار نفری خراسان شمالی در شمال شرق کشور قراردارد و از مناطق سیل خیز محسوب می شود.
سالانه 344 هزار هکتار اراضی خراسان شمالی به کشت محصولات زراعی و باغی اختصاص می یابد.
3007/ 6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.